2017. nov 01.

Új rekord októberben! Megyünk tovább, csak kicsit másként

írta: drAti78
Új rekord októberben! Megyünk tovább, csak kicsit másként

1--890723-goldener-lorbeerkranz-75-jahre.jpg

2017. októberében végre valahára sikerült több, mint 75 km-t futnom! Egy hónap alatt! Ez a kb. 3 éves futókarrierem során a legtöbb. Hogy őszinte legyek borzasztó büszke vagyok magamra! Ráadásul mindezt úgy sikerült elérni, hogy a hónap második felében két futó edzés helyett inkább valami más edzést próbáltam ki.

Hogy mit?

Hölgyeim és Uraim! 

Ati kettlebell edzésen volt!

Aki esetleg nem tudná, hogy miről van szó, annak kb. annyit tudok mondani, hogy én is csak annyit tudtam róla, hogy van egy súlygolyó, aminek van valami füle, és azzal csinálnak mindenféle gyakorlatokat. Maga ez az izé így néz ki:kettlebell-20-kg-300x300.jpg

/Képünk erősen illusztráció, 20 kilós súly közelébe se engedtek/

A dolog úgy történt, hogy feleségem barátnőjénél kávézgattunk, aki elmesélte, hogy a férje kb. 3 hónapja kettlebell edzésre jár, és imádja, és rengeteget fogyott. Na több se kellett drága nejemnek, és be is jelentett az aznap esti kettlebell kezdő edzésre.

Alig mertem elmenni. Az járt a fejemben, hogy egyfelől majd tele lesz a terem mindenféle kigyúrt, tökéletes testű izomemberekkel, akik kicsit lesajnált nézéssel szemlélik majd a dagit, aki minek is jött ide. Meg attól is, hogy kb. az edzés negyedénél összeesek és úgy kell kivonszolni a teremből.

Az első felvetésben nem lett igazam, a másodikban kicsit tévedtem, mert nem az edzés negyedénél, hanem kb. az 5. percben éreztem azt, hogy meghalok.

Ahogy beléptem a terembe rendkívül szimpatikus volt, hogy több versenyzőn is látszott, hogy azért jönnek ide, hogy leadjanak pár kilót. Akiken meg az látszott, hogy izmosak mint egy versenyló, azok meg elsőként jöttek oda hozzám bemutatkozni. Ilyet én még nem láttam! Betévedek egy edzésre kicsit esetlenül, nyilván félszegen, tökegyedül. És azonnal odajönnek, hogy Szia! XY vagyok. Most vagy itt először? Semmi gond, jó lesz, ne izgulj!

Hm...

Asszem a kigyúrt, menő nagyképű típusú előítéleteket lezárhatjuk. Biztos van ilyen, de ez nem az a terem.

Viszont maga az edzés maga volt a pokol!

Az elején körbe-körbe futás a teremben. /Nekem fura volt, hogy ezzel indult az edzés, mindenféle bemelegítés nélkül. A 2. edzésre, már kicsit korábban mentem és alaposan bemelegítettem./ A futás közben az edző tapsolt, és le kellett hasra feküdni, majd futás tovább. Meg ilyenek. Néha a hátamra, és bicskafelülés. Hogy viccesen nézhettem ki abban gondolom, így látatlanban is egyetértünk... Amikor az edző 5-t tapsolt, az már nem volt vicces... Na itt éreztem először, hogy meghalok. Rajtam volt az órám, és megdöbbenve láttam, hogy még csak 2:49-t mutat!!! Nem egészen 3 perc alatt kikészültem! Na ennek fele se tréfa!

A bemelegítés után a terem hosszában (szerencsére nem nagy) kellett kitöréssel, tigrisjárással, majommal (az is vicces, ha én csinálom), illetve békaügetéssel közlekedni. Azt el is döntöttem, hogy több békaügetést nem erőltetek. 38 évesen 115 kilósan ne bohóckodjunk ilyenekkel. Én tényleg azt hittem, hogy jó formában vagyok, de ezekhez a gyakorlatokhoz közöm nem volt. Nyilván más típusú erőkifejtés, de akkor is azt gondoltam, hogy ennél azért jobban fog menni.

Az edző az első kör után félre is állított, hogy ennyi elsőre elég lesz. Ezzel valószínűleg az életemet mentette meg :). A többiek még csináltak 2 kört...

Az edzés hátralévő része súlyzós gyakorlat volt. Ebben már jobb voltam, de ennek némileg az is lehetett az oka, hogy az edző egy 8 kilós súlyt nyomott a kezembe. Később tudtam meg, hogy 6 kilós a legkisebb, és 10 kiló alatt a lányok súlyai vannak. Na mindegy, legalább van hova fejlődni!

A szombat és a vasárnap rettenetes volt. Alig tudtam leülni, egy poharat nem tudtam megfogni olyan izomlázam volt. Azért egy 5 km-es futásra rávettem magam, de minden lépésnél üvöltöttek a combizmaim. Az hogy végigcsináltam az egyik legkomolyabb futóteljesítményemnek tartom. Ismét Apa büszke mellkasa vagyok. Jó érzés!

Hétfőn is voltam kettlebellen. Sokkal jobban ment, mint elsőre, igaz könnyebb is volt az edzés. Mint kiderült a szerdai az überbrutál, a pénteki erős, a hétfői általában a kevésbé durva. Na én a kevésbé durva hétfői alatt is meghaltam párszor. Ezzel egyébként el is dőlt, hogy szerdán a terem közelébe se megyek.

Lényeg a lényeg. Változtatok az edzéseken. Kicsit utána olvasgattam a dolognak, és sok helyen azt javasolják, hogy a fogyáshoz az ideális a heti 2 kardió, és heti két súlyzós edzés. A heti 4 edzés marad, de nem négy, hanem két futással. A két futás mellé meg bekerül heti két kettlebell edzés. Adok ennek a dolognak 3 hónapot. Nyilván a kajára is oda kell figyelnem, aztán majd meglátjuk mi lesz ebből. Mindenesetre az alapadatokat itt is rögzítem: súly: 116,3 kiló, derék körfogat: 126 cm.

Jó nagy darab vagyok az egyszer biztos.

Szólj hozzá

DrAti