2019. ápr 02.

A tavaszi ébredés hadművelet

írta: Rehlaci
A tavaszi ébredés hadművelet

Ha egy héttel ezelőtt írtam volna ezt a bejegyzést akkor azt írnám, hogy a március nagyon jól sikerült. Visszatértem a heti 4-5 edzéshez, igaz egyenlőre a hosszabbakat még hanyagolom. A pulzusom is szépen lassan kezd visszaállni a régi formámhoz, és már rövidebb tempókat is elkezdtem. Sőt próbaképp már egy fél órás laza tempóedzt is csináltam, ami sokkal jobban ment mint amire számítottam. 165-ös átlagpulzussal futottam 4:18-as átlagot, és az egész edzés nagyon jólesően és könnyedén telt. A tempót tehát nem lesz nehéz visszanyerni. Az idő is végre teljesen jó, napközben már 20 fokok vannak, ami estére pont lemegy az optimális 14-15 fokra. És ami a legfontosabb: az összes edzést sikerült 0 fájdalommal befejeznem! A sarkamban lévő duzzanat napközben is fájdalommentes, és egyre kisebb! Éljen!

No ez volt egészen múlt vasárnapig a helyzet, ami a múlt héten sajnos eléggé a visszájára fordult. Hétfőn még lementem edzeni, de rögtön az elején beleléptem egy gödörbe és pont a bal lábam lábfeje meghúzódott. Leálltam, tekergettem, masszíroztam és szerencsére nem éreztem semmi problémát, így folytattam az edzést, és minden gond nélkül hoztam egy kellemes 85 percet, a végére 0 fájdalommal. Hazaérve megcsináltam a szokásos nyújtásokat és egyéb gyakorlatokat, éjjelre felvettem a "csizmát" és elaludtam. Éjjel aztán arra ébredtem, hogy a lábfejem felső része fáj. Nem tudom, hogy a csizmát húztam-e szorosra, vagy a gödör miatt, de reggelre lépni is alig tudtam úgy fájt. Lejegeltem, masszíroztam, amitől jobb lett, de a keddi edzést ki is hagytam. Szerdán a fájdalom jelentősen csökkent, de megint nem futottam, most az időjárás miatt. Viharos szél, hideg és eső. Én meg már elpakoltam a téli cuccaimat, úgyhogy inkább otthon maradtam. Csütörtökön ugyan ez! Nem akartam elhinni! Péntekre a szél még megvolt, de legalább az eső már nem esett, így lementem futni. Kár volt. A szél kifújta a számat, a szememet, a füleim utána rendesen csengtek, és a hab a tortán, hogy a sarkam is megfájdult! Pont mintha nem is csináltam volna végig 5 hét fizikoterápiát. Pedig már azt hittem, hogy végre meggyógyultam, de ezek szerint nem!

Próbáltam keresni a hibát. Mi a francot csesztem el már megint? Az edzésnaplót böngészve nem láttam, hogy hirtelen terheltem volna sokat. A nyújtásokat is becsülettem csináltam minden nap, volt hogy napi kétszer is. A cipőket rotálom, mert azt vettem észre, hogy az is segít. Alapban a Lunarban futok, de a tempót továbbra is a Zoom Flyban futom, mert sokkal jobban esik. Aszfalton, vagy betonon továbbra sem futottam. Az egyetlen dolog amit találtam a 3 nap kihagyás volt. Ezek szerint a legjobb gyógyszer a fájdalomra a futás, és ezt anno a doki is mondta, hogy ha nem fáj futás közben akkor ne hagyjam aba, hanem fussak, de ésszel. Szombaton be is vettem a gyógyszer első adagját és bár napközben végig fájt a lábam, de este futottam 40 percet. Csodák csodája múködött. Másnapra megint visszament a duzzanat és a napközbeni fájdalom is minimális maradt. Akkor tehát most ezzel fogok próbálkozni. Indul a tavaszi ébredés hadművelet, ami remélem több sikerrel fog járni, mint a történelmi megfelelője.
A hadművelet célja a minél többszöri zavaró támadás az ellenség ellen. A hadművelet kezdete 2019 április 1. Futásra fordítva mostantól próbálok heti 6-szor futni, de hosszúak nélkül, inkább a sok kicsi sokra megy elvet követve és remélve, hogy előbb utóbb teljesen elmúlik a duzzanat is. Mivel most maratonra úgysem készülök a hosszúak nem fognak hiányozni, a 6 edzéssel meg simán hozom a heti 70-75 kilométert ami bőven jó. Egyenlőre tehát a következőt találtam ki:
  •  Hétfő : Sima laza 2 kör a stadionban és 10x150m laza levezetés a végén
  •  Kedd: Céges edzés, amit az edző mond, de max 12 km!
  •  Szerda: Egy kör a stadionban, majd 8 vagy 10x 400m attól függően hogy esik.
  •  Csütörtök: Céges edzés, amit az edző mond, de max 12 km!  
  •  Péntek: Fél óra laza, aztán 10x300m de ésszel.
  •  Szombat: Fél óra laza, aztán 30-45 perc tempó. Egyenlőre tartva a 165 -ös pulzust.
  •  Vasárnap pihenőnap, mert a tempó azért le szokott fárasztani.
Ha néha ki is marad egy-egy edzés akkor sincs semmi veszve, illetve minden 4. héten a szerdai és a pénteki az ki fog maradni, hogy regenerálódjak is. 
A cipőket egyenlőre továbbra is rotálom. A tempót azt a Zoom Fly-ban futom, a többit elvileg a Lunarban, esetleg néha a Zoom Fly-ban. Jó hír, hogy megjött a személyre szabott betétem is, amiben tegnap futottam először. Na ez tényleg tartja a bokámat és a talpboltozatot. A nyújtásokat továbbra is nagyon komolyan veszem, mert eddigi tapasztalataim szerint ez segít a legtöbbet. Marad a tüskés labda és a jeges masszás is főleg futás után.

Versenyek. tavasz van, és minden hétvégén van valahol verseny. Természetesen nélkülem, én most inkább csak Agelikit kísérgetem, mert ő fut ahol tud, főleg 5 kilométeren. Nagyon élvezi és fejlődik is szépen. Én meg büszke vagyok rá, olyan kis édes ahogy a verseny után böngészi az eredményeket, hogy hányadik lett a nők között. Tök jó ez a közös hobbi. Én egyenlőre nem érzem magam formában, hogy versenyezzek. Maraton vagy félmaraton egyenlőre teljesen kizárva, és 10 kilométeren ugyan tudnék 40-41 perc körüli  futni, de nem esne jól ez egómnak, mert inkább a 39-en belüli eredménynek örülnék csak. Van rajtam ráadásul 2 kiló plusz is ami tömény zsír, attól is meg kellene szabadulni. A sebességem kezd ugyan visszatérni, de amíg nem tudok a tempóedzésen produkálni egy viszonylag könnyed 4:05-ös tempót addig biztosan nem indulok sehol. Pedig április 20-án lesz Kalamata is ahol már háromszor futotam és nagyon bejött. Idén viszont egyenlőre még úgy néz ki túl korai lenne. Talán Kyparissia júniusban!

Meglátjuk! Reménykedem (megint)! Már sokadszor!
Szólj hozzá

Görögország Athén Futás Sérülés Rehabilitáció Futóedzés Rehlaci Kalamata Edzésnapló