2016. jún 29.

Heti összefoglaló (27.hét, 111,0 kg)

írta: drAti78
Heti összefoglaló (27.hét, 111,0 kg)

A hét - leszámítva a horgászati kitérőt - eseménytelenül telt. Szerdán és csütörtökön kimaradt az edzés. Szerdán a portugálok elleni meccs megnézése, csütörtökön a portugálok elleni meccsnézés alatti sörözés (értsd: másnaposság) miatt.

Pénteken hőst akartam játszani, és elmenni futni a 40 fokban. Nem túlzás. Az árnyékban volt 35. A feleségem egészen egyszerűen nem engedett el. Azt mondta, hogy hülye vagyok, és neki arra nincs idegzete, hogy 9 hónapos terhesen ápolgassa az idióta napszúrásos férjét. Ilyenkor meg kell mutatni, hogy ki az úr a háznál! Egyszer s mindenkorra le kell szögezni, hogy ki hordja a nadrágot!

Én is így tettem, és otthon maradtam. :)

Szombaton a konditeremben azért bepótoltam a péntekit, és vasárnap - rendesen lehűlt az idő hála az istennek - is megcsináltam a 60 percet.

És itt van valami, ami szerintem fontos. Ráadásul nem is nagyon tudom, hogy hol az igazság.

A vassárnapi 120-130 közötti pulzussal 60 perces futás edzésben szerepelt egy 2 perc pihenő után 3 perc 135-140-el aztán 2 perc pihi. Na ezt a két percet rendesen megfutottam. Az elején az volt a terv, hogy betartom, de túl gyorsan kezdtem, és nem akart visszamenni a pulzus. Úgy döntöttem, hogy arra a két percre ami még hátra van belehúzok. Nem toltam maximumon, de magamhoz képest tempósan futottam. A végére 158-as max pulzussal.

Ezt nyilván megírtam az edzőmnek. Gergőnek egyébként van hozzáférése a polar adataimhoz, tehát mindenképpen látta volna az eltérést. 

Gergő reakciója meglepett:

"A gyors futással nem csak ellene dolgozol az aerob képességek fejlesztésének, hanem sérülésveszélyes is nagyon. Felnőtt ember vagy, tudom, hogy jól esik néha kiengedni a gőzt, de ha ennek az lesz az ára, hogy hetekig kiesel és tönkremegy több hónapnyi belerakott munkád, annak Te sem fogsz örülni. Szóval, kérlek ezeket gondold át ilyenkor."

Namost ezt értem. Ok is. Nem csinálunk ilyet. Dehát én régebben 155, 160 körüli pulzussal csináltam a pulzuskontrollos futást! Ez azt jelenti, hogy az elmúlt másfél évben csak az isteni szerencse mentett meg a sérüléstől? Én azt gondoltam, hogy okosan csinálom. Hogy nem kapkodok, és tényleg csak versenyen vagy tempó edzésen eresztettem el a pulzust. De ebből én arra következtetek, hogy a következő tervezett versenyemen is max 140-es pulzussal kell futnom. Akkor inkább hagyom a francba az egészet. Mármint a versenyt. Semmi kedvem 9 perc körüli km-kel 10 km-t futni. 

Ha belegondolok, hogy régebben úgy mértem a fejlődésem, hogy adott tempó mellett mennyi idő alatt érem el a 180-as pulzust, akkor komolyan el kell gondolkodnom ezekről az dolgokról... Meg azt hiszem ezt meg kell beszélnem a Gergővel. 

Szólj hozzá