2016. jan 10.

Edzésnapló - 2016- 1. hét - Itt a tél hol a tél?

írta: Rehlaci
Edzésnapló - 2016- 1. hét - Itt a tél hol a tél?

Az első teljes hét 2016-ban a szokásos január eleji jó idővel.
Hétfő: A kedvenc napom a cégben, január első 2 napjában semmi dolgom, és nincs is bent senki. Ma ténylegesen kb 1 órát dolgoztam, és háromkor már otthon is voltam. Kis pihi után este 14 fokban csöpögő esőben indultam el futni. Szóval meleg volt. Ennek ellenére valamiért igen beöltöztem. Hosszúnadrág, hosszúujjú és a széldzseki. 14 fokban...minek? Ilyenkor rövidnadrág és rövidujjú elég lett volna. Az öltözék meg is bosszulta magát, gyakorlatilag az első 500 méter után már melegem volt. Itt kellett volna megfordulnom és hazamennem, mert tényleg nem esett jól. Fáradt is voltam, álmos is ilyenkor nem szabad erőltetni. Nem is bírtam tartani a pulzusomat, mert hihetetlenül hangzik, de most 5 percen belüli kilométerek jöttek a 143-as pulzuson. Nem értettem igazán ilyen fáradtan és melegen ez hogy jött ki. A két órás hétfői futásból aztán 1 óra szenvedés lett. 11 kilométer. Hulla vagyok.
Kedd: Az első céges edzés idén. Hihetetlennek tűnő 17 fokban! Mégis én voltam az egyetlen aki rövidgatya és rövidujjúban jelent meg :) Nem hiába, tanultam a hétfői hülyeségből. 20 perc bemelegítőfutás, a szokásos gyakorlatok, majd 16x100 méter közepes tempó a füvön. Múlt héten nálunk voltak Ageliki tesójának a kislányai és egy egész estét Wii-vel játszottunk, amitől elég sokat ültem a földön. Azóta megint érzem a derekamat, és ez ma sem volt sokkal jobb. Remélem hamarosan megint jó lesz. A százméteresek után 400m tempó amit 4x100 méter laza futás követ. Ezt háromszor. Az első kört túlfutottam, 3:15-ös átlaggal ami túl gyors nekem 400 méterre. Ilyenkor mindig elgondolkozom hogy a rákba tudnak emberek ennél gyorsabb tempóban maratont futni. A másik két kört picit lassabbra vettem, nem is álltak be a lábaim. A végén még futottam 12 perc levezetést. Összesen 12 kilométer lett és nagyon jól esett.
Szerda: ma szünnap volt és napközben a napon hihetetlen, de 24 fok volt. Estére mire lementem futni azért lehűlt 16 fokig de feltámadt a szél. A mai program 30 perc bemelegítés, majd 10x250 méter tempó egy enyhe emelkedőn. Elég kemény, de hatásos. Egy kis hátszél ugyan segített, de teljesen stabilan hoztam mind a 10 tempót 55-56 másodperc alatt. Azért a végére kellemesen elfáradtam. Végre a hátam is kezd rendbejönni, futás közben egyáltalán nem éreztem. Emlékszem a legutóbbi enyhe lumbágót is egy jó tempózás rakta helyre. Levezetéssel együtt mára 14 kilométer jutott.
Csütörtök: ma sem volt túl hideg, de rettenet szél fújt. Szerencse hogy már van széldzsekim, bár be kell látnom ami orkán széllökések voltak ma azokat ez sem tudja megállítani.Céges edzés volt, amin ma nagyon kevesen voltunk. Én korábban érkeztem és hogy meg ne fagyjak egyből nekiálltam futni. Ma nem volt túl jó ötlet ide a rövidgatya, eléggé fáztam. Szegény edzőnk is szenvedett, ma elég sokat kocogott ő is velünk, hogy oda ne fagyjon a padhoz. 3x700 méter közepes tempót futottunk, majd kis átvezetés után én még 4x200 méter gyors tempót is futottam. Teljesen jól ment minden, összesen 11 kilométer lett a vége. Ma vettem SMR hengert és most azzal szerencsétlenkedek. Kíváncsi vagyok rá nagyon.
Szombat: az előző két nap SMR hengerezéssel telt, illetve netezéssel hogy megtanuljam a pontos használatot. Be kell vallanom az eddigi tapasztalat nagyon pozitív. A mai tempóedzésre is úgy mentem, hogy teljesen könnyűnek éreztem a lábaimat. Kellemes 14 fokban indultam el és ma Haladás mezt öltöttem magamra. Lent a stadionban pont meccs volt, jó hangosak voltak a szurkolók így jó hangulatban futottam. Bemelegítésnek 3 kilométer jött össze, majd elkezdtem a tempót. 70 perc volt a terv stabil 170-es pulzuson. Hihetetlen ma mennyire jól ment. Gyakorlatilag 3-szor csippant be az óra, hogy túlléptem a zónát. Végig egyenletes 4:05-4:10-es tempót hoztam. Meg is dőlt a 10 kilométeres rekordom, most 40:21-nél tartok. 45 perc után picit kezdtem elfogyni, így ettem egy gélt ami egyből helyre is rakott. A 70 perc szépen lement, összesen kerek 17 kilométer jött össze. Ez 4:08-as átlagtempó amivel nagyon meg voltam elégedve. Azt nem mondom hogy nem fáradtam el, de a félmaraton valószínűleg meglett volna ezen a tempón probléma nélkül, ami már olyan 1:27 körül van. Ez mindenképpen jó hír. A hátam is teljesen rendbejött, aminek még jobban örülök. Levezetéssel együtt mára 20,8 kilométer jutott.
Hali mez:
mez1.JPG
Ennyien azért nem voltak, de kívülről elég jó hangulatot ad a szurkolók hangzavara:

A hét szarul indult, de nagyon jól végződött. 5 futásból 70 kilométert futottam, egyedül a hétfői hosszú maradt el, és a héten 4 tempóedzést is tartottam, ami viszont picit lehet hogy sok főleg hogy az alapozó futások rovására ment. Jövő hét csütörtöktől 4 napot Szombathelyen leszek, amit már nagyon várok. Futni viszont ha nagyon hideg van biztosan nem fogok, úgyhogy valószínű egy laza hét következik.
Szólj hozzá

Görögország Athén Futás Futóedzés Rehlaci Edzésnapló