2016. dec 31.

Hahóóó!!! Évértékelés 2016 és a jövő évi célok

írta: Rehlaci
Hahóóó!!! Évértékelés 2016 és a jövő évi célok

Hétfőn még Kalamatában napsütésben és rövidnadrágban futottam. Akkor még lazának tűnt a hátralévő 22 kilométer a 3000 eléréséhez. Szerdán már hideg volt, de még tudtam futni egy emelkedős tempóedzést, és már csak 9 kilométer hiányzott. Aztán csütörtökön erre ébredtem:

 

20161229_073911.jpg

Igen. Havazott Athénben. Mondjuk nekem nem újdonság, mert egyszer már volt hozzá itt szerencsém. 9 éve. Ageliki valahogy megérezte és éjjel négykor felkeltett, hogy nézzem meg milyen szépen esik a hó. De jó volt ezért felkelni. Ő meg mint egy gyerek, reggel ott ült az ablaknál és örömmel nézte. Én meg mehettem melózni. Mire beértem jól át is ázott a cipőm. Estére elállt a hó de orkán erejű szél lett, így futni természetesen nem mentem. Pénteken is egész délelőtt havazott, meg fújt a szél, így már lemondtam a futásról. Délután aztán hirtelen elállt minden, de mindössze 2 fok volt. Jól beöltöztem és elindultam teljesíteni a maradékot a 3000 kilométerhez. Nem néztem pulzust, csak futottam ahogy jólesett. Illetve nem is futottam, hanem rohantam, mert valamiért a 4:10 alatti tempó esett jól, aminek aztán meg is lett a böjtje, mert rendesen melegem lett. 7 kilométer után így a maradék 3 kilométerre visszalassítottam, és ezzel a tizessel megvan a 3002 kilométer. Hurrá!

 
Eljött az év vége is, így itt az idő visszatekinteni 2016-ra és örülni, hogy mennyire értük el a kitűzött célokat. Ehhez segítségül hívom a pont egy éve írt év végi beszámolómat.
A 2016-os célok teljesülését így látom:
capture_14.JPG
A sérülésmentes évvel nem vagyok egyedül elégedett, mert február és március környékén a térdem rendesen rendetlenkedett ami miatt pár hetet ki is kellett hagynom, illetve lazára kellett vennem. Szerencse a versenyekben ez nem hátráltatott. A többi kitűzött céllal maximálisan elégedett vagyok.
Futottam összesen 3002 kilométert, és 6 versenyen vettem részt: 3 maraton, 2 félmaraton és egy 10 kilométeres. Lehetett volna több is, de különböző okok miatt pár tervezett versenyről idén lemaradtam. Végre viszont elmondhatom azt is, hogy nem csak részt vettem versenyeken, hanem helyezéseket is elértem. Kétszer is! A Messini maraton korosztályos harmadik, illetve Szombathelyen a félmaratonon abszolút második lettem. Ezekre nagyon büszke vagyok, valamint arra is, hogy a Spar-on és Athénban is eléggé a mezőny elején értem célba. Külön öröm volt azt is felfedeznem mennyire megvan bennem a versenyszellem, pl amikor Szombathelyen az utolsó kilométereken hajrázva üldöztem és előztem meg a dobogósokat, vagy amikor Athénben a nehézségek ellenére is végigvittem a versenyt. Ezek kis dolgok, amik viszont nagy örömöt adnak.

Az idei év legnagyobb változása azonban az, hogy már könnyedén tudok akár minden nap edzeni, az izomzatom teljesen hozzászokott a napi terheléshez és elég hamar regenerálódok. Tudom, hogy az edző állandóan mondja, hogy minden nap fussunk, de nekem, bár bírnám, továbbra sincs tervbe véve a mindennapi atletizálás. Egyszerűen az már túl sok lenne és ennél többet már nem akarok futni. 

Voltam végre terheléses teszten is, ahol belőttük a pulzuszónáimat, illetve további megerősítést nyert a pulzuskontrollos edzéseim hatékonysága. Ezt a tesztet minden évben meg fogom csináltatni, kíváncsi vagyok hogy alakulnak a zónáim, remélhetőleg ez is megerősít abban, hogy továbbra is fejlődök. 

Mit szeretnék jövőre? Természetesen sérülésmentesen futni! Ez mindig a legfőbb prioritás. Aztán jöhetnek a további célok.Kilométerben úgy 3000-3300 kilométer lesz a reális cél, a lényeg, hogy több legyen picivel megint mint 2016-ban. 2017-re két maratoni célom van: 3 óra Messiniben és 3 óra 10 perc Athénban! Mindkettő elég nagyravágyó, de nem lehetetlen. Egyre jobban érzem a 4:10 alatti tempófutásokat már hosszabb távon is, ami nagyon jó előjel, de még sok munka lesz vele. Félmaratoni és 10 kilométeres célom most nincs, illetve annyi, hogy azért itt is legyen valami javulás.

Nézegetem a versenynaptárat 2017-re és sajnos annyira nem örülök. A Messini maraton idén elég korán van, és pont egy héttel az Athén félmaraton előtt van, ami egy nagyon jó kis verseny volt, viszont egy héttel a maraton után nem hiszem, hogy érdemes indulnom. Kár érte. A szombathelyi félmaratont még fogalmam sincs mikor rendezik. Bent van a tervben, remélem találok majd megfelelő jegyet a hazajövetelre. A SPAR maratonra jönnék, de a Ryanair pofátlanul magasan adja a jegyet arra a hétvégére. Igaz idén gyakorlatilag ők fizettek, hogy velük utazzunk, de akkor is nálam a mostani jegyár elérte a lélektani határt. Azért bízok benne, hogy lejjebb megy majd. Ezek egyenlőre a fájdalmaim. Ami biztos verseny az a Messini és az Athén maraton, Poseidon félmaraton, Kalamata 10K áprilisban, Több verseny egyenlőre még nincs képben, de természetesen ha találok valami jót, azon indulok. 

Ennyi lenne az évértékelés, mindenkinek futásokban gazdag és sérülésmentes 2017-es évet kívánok!  
Viszlát jövőre!

 

Szólj hozzá

Athén Futás Futóedzés Rehlaci