2017. sze 29.

Felkészülés Siófokra 3-4/12 hét

írta: drAti78
Felkészülés Siófokra 3-4/12 hét

Nem nagyon van mit írni a felkészülés 3. hetéről. Egy métert nem sikerült futnom. Olaszországban az egyik futás a sörözés miatt maradt el, a másik meg csak úgy. Mindegy, ez van. Aztán itthon sikeresen átvettem a családon végigmenő betegségeket.

A 4. hét sem egy sikertörténet. De itt legalább nem rajtam múlt. Hétfőn elmentem gasztroenterológushoz, (Ezt a szót még egyszer nem írom le, ezentúl ahol doktort írok, akkor ezt kell rajta érteni.) és csináltattam egy komplett elemzést. Ez abból állt, hogy vettek egy raklap vért, aztán meg kell innom valami cukros löttyöt, két órán keresztül ülnöm kellett, majd újra vérvétel. Az eredmény jövő héten lesz meg. Terveim szerint külön bejegyzést írok majd arról, hogy milyen okos is lettem.

Azért hogy ne fals adatok jöjjenek ki a doki megtiltotta a futást a vizsgálat előtti 24 órában. Na itt esett ki a vasárnapi futás. A hétfői meg ugye a vérvétel miatt. (Na meg azért mert este 7 után értem haza, és a Cucuval meg Duduval mentünk vacsorázni.

A fenti előzmények után nem voltam túlságosan optimista a szerdai futást illetően. Ehhez képest teljesen jól ment. Mészáros András barátommal közösen róttuk a köröket a rekortánon. András 3 km-nél kiszállt én maradtam még további kettőre. Az 5 km összesen 41:25 alatt jött össze. Jó lassú, de most ez esett jól. Na meg ennyi fért bele a pulzuskontrollba... A futás előtt nem találtam a cuccaimat és nem akartam elkésni ezért sima rövid zokniban, és sima nadrágban indultam el. Fogalmam sincs hogy emiatt, vagy a kihagyás miatt, de ugyanazzal a pulzussal kb. egy perccel lassabb kilométerek jöttek össze. Egyszer esküszöm, hogy kipróbálom, hogy nekiállok futni aztán kb a felénél felveszem a kompressziós nadrágot meg a zoknit és megnézem, hogy használnak e bármit.

Ma volt a (nagyképűen) szokásos tempóedzés. Ákos  közölte, hogy tekintettel a kihagyásra ma lazább lesz az edzés. 1 km bemelegítés után összesen 2x1 km tempó. Rendesen elkeseredtem, hogy csak 3 km-t fogunk futni, de a végére egyáltalán nem bántam. A bemelegítés után Ákos kért egy 6 perces kilométert. Közben rendszeres időközönként kérdezte a pulzusomat, és azt kérte, hogy ha elérném a 170-t, akkor lassítás. Nagyon büszke voltam magamra, mert sikerült pontosan 6:00-s kilométert futni. A max. pulzus 168 volt. Feladat pipa!

A következő km-t rövid (200m-es) séta után azonnal kezdtük. Pulzust nem nézve, nyugodt, biztos, nem széthajtós tempó. Lehetőleg 6:05 alatt.

Ehhez képest sikerült 5:52-es km-t futnom. ami egészen jó tőlem. Igaz a pulzusom kicsit magas lett a végére. Átlag 169, max 180. Annyit azért nem feltétlenül kéne az edzésen (vagy bárhol) elérni. 

Jó volt rendesen elfáradtam.

Viszont van valami amin mostanában rendesen agyalok, és nem bírom eldönteni. Tanácsokat örömmel fogadok.

Naszóval. Volt egy verseny tavasszal Balatonfüreden. Ott sikerült megjavítani az 1, a 3, és az 5 km-es legjobb időmet. A dolognak annyi a szépséghibája, hogy a verseny elején fel kellett futni egy marha nagy dombra és onnan jött egy hosszú lejtő, majd utána folyamatos emelkedő. Viszont az óra nem a rajttól, hanem a a domb tetejéről számolta a leggyorsabb kilométert. Az 1 km-es rekordom tehát tulajdonképpen nem más mint egy lejtőn rohanás. Legalábbis jó része. Igaz a 3 km már rendesen emelkedőt is tartalmaz az 5 km meg a legelejétől jött össze, de akkor is torznak érzem ezeket az adatokat. Szóval azon gondolkozom, hogy kiveszem a statisztikából. Beszúrom a linket és várom a véleményeket.

https://www.endomondo.com/users/19471919/workouts/910518046

Szólj hozzá

DrAti