2016. aug 16.

Edzésnapló 2016 33. hét - Felraktam az i-re a pontot

írta: Rehlaci
Edzésnapló 2016 33. hét - Felraktam az i-re a pontot

Mint legutóbb írtam ezt a hetet lazára terveztem a szombathelyi kiruccanás miatt. Végül egy egész érdekes hét lett belőle: 
Hétfő: Nagyon bökte a csőrömet, hogy a múlt heti tempó nem sikerült, így úgy döntöttem, hogy ma megfutom. Ráadásul mivel vasárnap természetesen nem futottam és a lábaim teljesen frissek voltak, ezért rögtön egy 75 perces tempóra neveztem be, 165 körüli pulzuson. Meló után otthon picit bealudtam, ami teljesen jól esett, mert vasárnap elég későn feküdtem le és egész nap zombi voltam. Este 8 után indultam neki, 1 liter vízzel felszerelkezve. Meleg volt még mindig, de a szél is fújt, ami azért nem jó, mert ha szembe fúj akkor ugyan hűt, de, visszafogja a tempót, a hátszél viszont segít a tempón, de cserébe még a menetszél sem hűt ilyenkor és duplán izzadok. Csináltam kb 2 kilométer bemelegítést, majd 4x100 méter tempót, aztán indulás. Ahogy elkezdtem végig nagyon jól esett. Csak úgy hasítottam a kilométereket. A 165-ös pulzus inkább 166-167 lett amihez nagyon egyenletes 4:19- 4:22-es kilométerek jöttek. Összesen 78 percet futotam tempóban, hogy megylegyen az összesített 21 kilométer, amit már jó régen nem futottam. A tempó része 4:21 lett 166-os átlagpulzussal. Ez ahhoz képest milyen meleg volt remek teljesítmény, ráadásul letudtam a hosszút is a hétre. Jól esett nagyon.
Szerda: Kedden valamit megint benyaltam. A cégben majd szétrobbant a fejem, ráadásul Aggeliki elráncigált vásárolgatni délután, ami még jobban lefárasztott. Bár akartam kedden futni egy lazát, de ágy lett belőle. Olyannyira, hogy szerda reggel még szarult volta, úgyogy be sem mentem dolgozni, inkább otthon pihentem, ami segített. Estére jobban lettem és egy rövid 1 órás lazát is beiktattam, ami teljesen helyrerakott, bár szerintem eddig idén ez volt a legmelegebb futásom. 60 perc, kerek 12 kilométer. Csütörtök irány Szombathely!!!
Péntek: Végre megint Szombathelyen. Otthonról dolgoztam, és amint befelyeztem a melót li is mentem a Sugár útra a keddi edzésprogramra. Attilával megbeszéltük, hogy később ő is csatlakozik. 17 fok volt és felhős. De jól esett! Végre megint napközben futni úgy, hogy nem folyok teljesen szét. Az előző napi utazás miatt picit be voltam állva, így 25 percet melegítettem, majd 12x100 méter tempózás. Közben kijöttek a pályára a helyi kosaras ifisták is futóedzésre az egyik régi gimnazista tesitanárunk irányításával. A mai programom 7x200m, 3x400m majd megint 7x200m tempó volt. A kétszázasokat egész jó 3:15 körüli tempóval hoztam, bár meg kell hagynom azért fáradtam rendesen. A négyszázasok is remek 3:23-ra jöttek ki, bár itt a pulzusom már elérte a 180-at is. Nem baj, végül is ez a cél. Fura, de szerintem ez a rekortán pálya gyorsít a futásomon. Legalább is az athéni pályához képest, ami sokkal keményebb itt mindig jobb időket futok. Az utolsó kétszázasnál befutott Attila is, mind a 106 kilójával. Innentől együtt futottunk még 45 percet az ő tempóján, végig dumálgatva. Ezzel egy remek 17 kilométer jött össze mára. Jó volt megint Attilával futni, meg dumálni. Jól halad, le a kalappal.
Vasárnap: a szombatot enyhe másnaposság miatt passzoltam, de vasárnap korán megébredtem, és annyira friss voltam, hogy elmentem a csótóhoz egy órára. Pénteken nem nyújtottam és a lábaim nagyon be voltak merevedve. Az első kilométereket komolyan, szinte nyújtott lábakkal futottam. Megint csak tökéletes futóidő, csodás környezetben. Alapópulzuson futottam a szokásos 5:10 körüli tempóval. Kb 40 perc kellett, hogy a lábaim kilazuljanak, és innentől kezdett igazán jól esni a reggeli futás. Olyannyira belemelegedtem, hogy végül az egy órából 75 perc lett, ami 15 kilométernek felet meg. Utána még gyalogoltam picit és okosan le is nyújtottam. Kellemesen elfáradtam, aztán irány a Balaton! 
A héten csak négyszer futottam, de így is összejött 63 kilométer, ráadásul végre volt bent egy elég jó tempó ami már nagyon hiányzott. A szombathelyi hétvége picit lazára sikerült, de nem is baj, legalább több idő jutott a családra, meg a barátokra. Szerdán Athénból folytatom.

 

Szólj hozzá

Görögország Athén Futás Futóedzés Rehlaci Edzésnapló