2016. feb 14.

Edzésnapló - 2016 - 6. hét - Az esti meccs és a reggeli sokk

írta: Rehlaci
Edzésnapló - 2016 - 6. hét - Az esti meccs és a reggeli sokk

Egyre közeledik április 10, így a héten már mindenképp komolyan végig szerettem volna vinni a menetrendet, hogy teljesen felkészülten indulhassak majd a 7. maratonomon.

Hétfő: jó régen futottam már 2 órást. Ma már nagyon kellett volna. Ebédre csirkemellet ettem valami pürével ami pont ideális kaja a hosszúfutásos napon. Ahogy hazaértem még 2 vajaskenyér aztán egy óra pihenés és 6 körül elindultam egy remélhetőleg kellemes két órás laza futásra. Jó idő volt, 9 fok szélcsend. Az első kör elején már éreztem, hogy melegem lesz. A széldzseki alatt csak a vékony merinófelsőm volt, aminek gyorsan feltűrtem az ujjait. Jó ötlet volt. Az első óra teljesen jól telt, nem fájt semmi, jól esett a futás. A tempó is meglepően jó volt, 5:05-ös kilométerek pont 143-as pulzusnál. Egy óra után azonban megint leesett a pulzusom, és innentől gyorsítanom kellett, hogy egyenletes maradjon. Nem is lett több 5 perc fölötti kilométerem. Ma 2 gélt vittem magammal és 75 percnél biztos ami biztos megettem az egyiket. Elvileg ennek pont ki kellett volna tartani a maradék 45 percre. Simán és jólesően haladtam tovább, azonban a gél megint megszívatott. Jó 35 perc után hirtelen megint megzuhantam és nagyon éhes lettem. 10 percért viszont nem akartam még egy gélt enni, mégis csak nem olcsó mulatság, úgyhogy amilyen jól esett eddig, az utolsó 10 percet csak végigszédelegtem. Összességében teljesítettem a 2 órát, ami pont 24 kilométer lett. Kár hogy a végét már nem élveztem annyira. Vennem kell kis csokikat megint és azt is vinni ilyen 10 perces megzuhanások ellen. 

Kedd: sajna a mai céges edzésen nem tudtam sokáig maradni, így csak egy rövidített programot kaptam. A hőmérő amikor elindultam 14 fokot mutatott, ezért rövidnadrágban mentem. Annyira nem volt jó ötlet, valahogy a stadionban hidegebb volt és picit fáztam. Bemelegítés után a szokásos futóiskola és gimnasztika, ma sok sok hasizommal. Aztán 300 méter tempó, 10x100m lazítás, aztán 2x200 méter tempó, 4x100 méter lazítás és még egyszer 2x200 méter tempó a végére. Megint nem ettem rendesen edzés előtt és a közepén eléggé leeresztettem. A tempók sem úgy jöttek ahogy szoktak, ráadásul az 1 óra alatt négyszer kellett kiállnom pisiszünetre. Esküszöm amikor sörözünk akkor sem pisilek ennyit. Mára csak 7 és fél nehézkes kilométer jutott.

Csütörtök: csodálatos tavaszi idő és napsütés fogadott a stadionban. A jó időhöz képest viszont kevesen voltunk. 20 perc bemelegítőfutás után megint elég sokat gimnasztikáztunk, főleg hasra. Én szerencse eléggé rendben vagyok a vázizomzat szempontjából is, és nem okoznak gondot a gyakorlatok, de a nagy többség megszenvedi rendesen. Ma mondjuk én is szenvedtem picit. Előző nap pörköltet csináltam, és annyira jó lett, hogy rengeteget ettem belőle. Este fél tízkor már aludtam is mint a bunda. Ma egész nap már azon járt az agyam, hogy a maradékot is betakarítsam. Szóval pörkölt után futni elég nehézkes. A mai program nem volt vészes, 2x 400 méter tempó, közte 6x100 méter laza. Aztán még 6x100 méter laza és egy 200 méteres gyors tempó. Az első 400-ast megnyomtam, 1:15 lett, de a végére majd szétestem. A másodikra visszafogtam magam és csak 1:22 lett, de jóval szebb lett a vége. Az utolsó 200-ast sem sprinttempóban futottam ,de azért odatettem magam. Jól esett. A végére még maradtam 15 perc levezetésre, így ma 11 kilométert futottam. Ja és kipróbáltam az új Adidas cipőmet. Nem rossz, de csodák ebben sincsenek, szóval a Boost marketing duma eléggé duma maradt bár meg kell hagyni elég kényelmes. 

Péntek: közvetlen meló után indultam is a 75 perc laza futásomra. 17 fok, de eléggé szeles idő volt. Ma is az Adidasban futottam, ki akartam próbálni milyen hosszabb távon is. A szél miatt elég nehezen tudtam tartani az egyenletes pulzust, és a lábaim is eléggé vittek, szóval picit gyorsabban mentem mint kellett volna, de jól esett. A mai "probléma" megint a pisilés volt. Négyszer kellett megállnom. Pedig sem beteg nem voltam, sem sokat nem ittam előtte. Mindegy ez van... A 75 percet valamivel 15 kilométer felett zártam. A cipő nagyon jól szuperált, picit keményebb mint a Nike Lunarglide, de nem tudom hogy ennek tudhato-e vagy sem, de abszolút nem éreztem fáradtságot. Lehet ez a boost duma mégis valamilyen szinten igaz? Majd meglátjuk amikor ténylegesen elkezdem használni. Mire hazaértem Ageliki csillogó szemekkel várt, hogy mehetünk átvenni az új kocsit. Vett ugyanis egy Golfot. A Smart után elég nagy váltás, angyalom úgy vezetett haza a szalonból, mint aki most vezet először,de végül is épségben hazaértünk. 

Szombat: egész héten vártam a szombati tempóedzést. Ez a kedvencem. Reggel azonban már éreztem, hogy ma nem fogom szeretni. Rémesen rosszul aludtam, és reggel 4-kor felébredtem. Bár ágyban maradtam 8-ig, de úgy másztam ki az ágyból mint akit megvertek. Egész nap kába és gyenge voltam, de délután 5 körül azért összekanalaztam magam a futáshoz. Ahogy leértem a stadionhoz látom, hogy nagy meccs van készülőben, hatalmas tömeggel, meg rohamrendőrökkel. Na mégjobban elment a kedvem, de mondom bemelegítek, lesz ami lesz.Futottam egy laza 12 perces bemelegítést, majd 4 tempósabb 100 métert. És meg is jött a kedvem ahhoz, hogy fogjam magam és hazamenjek. Inkább pihenek egyet és majd lefutom vasárnap reggel. Mára tehát egy álmos 3 kilométer jutott.

Vasárnap: ma az alvásra nem volt panasz. 10 órát aludtam és fél nyolckor ébredtem. Egy gyors vajas-mézes kenyér, egy kis tea és indultam is. 13 fok és 85% páratartalom. Már a bemelegítésnél leizzadtam. A stadion környéke mint a csatatér. Szemét mindenhol. Hihetetlen milyen igénytelenek itt az emberek. Valaki úgy néz ki nagyon elkéshetett a meccsről, mert reggel 8-kor még valahogy sikerült összehozni valakinek egy jó nagy robbanást. Ahogy elindultam a tempóval már éreztem, hogy a reggel és a magas pára miatt nem úgy szuperálok mint vártam. Sorrra jöttek a 4:20 feletti kilométerek, és az órám is folyamatosan szirénázott, hogy 165 felett van a pulzusom. Hazudnék ha azt mondanám, hogy jól esett a futás. A közepe felé ráadásul egy hülye kutya is megkapott. Szerencse elég erős a kompressziós száram, már másodszor véd meg kutya ellen. Fura, hogy a nagy kóbor kutyák mindig jámborak, de a kis gazdi kedvence amikor el van engedve mindenkit megtámad. Legszívesebben hátbarúgtam volna a gazdáját. 45 percnél toltam egy gélt, se nem jobb se rosszabb nem lett tőle. Annyit azért segített, hogy innen viszot már jobban esett a futás, ezért végig is csináltam a tervezett 75 perc tempót. A tempó része 16,9 kilométer, az egész edzés kerek 20 kilométer lett. Múlt héten 4:16 lett a tempó átlaga, most 4:27 ami nem rossz, de jobbat vártam. Nem hiába, az edzőnek igaza van, hogy el kell kezdenem reggel is edzeni, ha versenyen is jól akarok teljesíteni. Ma viszont még egy csoda történt velem. A másfél óra alatt egyszer sem álltam meg pisilni. El sem akartam hinni.

A héten végre sikerült rendes hosszút is futnom, illetve a vasárnapi reggeli tempó is egy jó tapasztalat volt. A héten 81 kilométert futottam, és komolyan el kell gondolkoznom hogy tudom átrakni a tempóedzést reggelre legalább a maratonig.
endo_1.JPG

 

Szólj hozzá

Görögország Athén Futás Futóedzés Rehlaci Edzésnapló