2016. jan 17.

Edzések - 2016 - 2. hét Újra Szombathelyen

írta: Rehlaci
Edzések - 2016 - 2. hét Újra Szombathelyen

Ezt a hetet már nagyon vártam a szombathelyi út miatt. A fő ok természetesen a család és a barátok voltak, futócuccot ugyan vittem magammal, de az időjárás miatt nem voltam bent biztos, hogy tudok majd futni. Lássuk a hetet:
Hétfő: egész nap 20 fok és napsütés. Hihetetlen. Mi lesz nyáron? Ennyire azért nem szokott enyhe lenni a január. Este megint 16 fokban futottam, de az enyhe szél miatt azért a vékony hosszúujjúmat vettem fel és végig felhajtva futottam. A mai adag két óra laza volt. Mióta megvettem, szorgalmasan SMR hengerezek és nem tudom emiatt-e, de ahhoz képest hogy szombaton elég jó tempót futottam ma teljesen frissek voltak a lábaim. A gyomrom is teljesen jó volt, pedig nem tudom miért de ma is meg vasárnap is szinte folyamatosan egész nap ettem valamit. Ma egy egész csokimikulást is! Szóval minden adott volt egy jó kis laza hosszúhoz amit minden probléma nélkül hoztam is ráadásul 143-as pulzuson 5:07-es tempó jött össze a 23,6 kilométerre. Futás közben volt egy jó kis beégésem is. Sötétben elég vaksi vagyok, arcokat gyakorlatilag kb 2 méterről látok csak. Jött velem szembe egy nő aki hangosan köszönt, boldog új évet kívánt és megkérdezte hogy vagyok. Én meg válaszolgattam neki messziről, de mire közelebb értem vettem csak észre, hogy telefonált. Volt egy feje :) Lehet szemüvegben kéne futnom?
Kedd: céges edzés 18 fokban! Jó sokan voltunk. Ráadásul magában a stadionban is a szokásosnál jóval többen edzettek. Az újévi fogadalomfutók :) Én így hívom őket. Általában február közepére a nagyrész lemorzsolódik. Ma külön programom volt a többiektől. Ezt annyira nem szeretem, mert azért jó a többiekkel együtt edzeni. Az én adagom 40 perc futással kezdődött, amiben a 25. és a 35. perctől volt 3 perc erős tempó. A tegnapi 2 órát azért éreztem picit a lábaimban, az első tempó eleje picit nehezen is indult, de azért lehoztam 3:45 körüli sebességgel. A második tempó már jobban esett és gyorsabb is volt a maga 3:40-es eredményével. A 40 perc után pici gimnasztika, majd 10x100 méter laza futás, aztán megint külön program. Kétszer 800 méter amiben 200 méter lassú, majd 200 méter gyors követi egymást. A két nyolcszázas közt 4x100 méter laza futás. A tempót most megnyomtam, mind a négyszer 3 perces körüli sebességgel futottam. Megint csak csodálkozom, hogy van aki ilyen tempóval fut maratont. Hihetetlen... A végére még maradt kb 10 perc levezetés, így összesen 14 kilométert futottam ma.
Szerda: valamiért ma nem volt sok kedvem futni. Valahogy ilyen nap volt, de mivel holnap megyek Szombathelyre és az időjárás előrejelzés a hét további részére elég rossz, végül is úgy döntöttem jobb most menni még a jó időben. Egy laza 75 percet futottam és nem bántam meg. Jól esett, 15,6 kilométer jött össze. 5:06-os tempó 142-es átlagpulzussal. Nem rossz. A heti mérlegelésen a súlyom lement 71 kiló alá, ami annyira nem tetszik, úgyhogy most evőkúrán vagyok. Edzés után kebab és sör :)
Péntek: végre megint Szombathelyen! Attila hívott csütörtökön, hogy megy péntek reggel 8 kor futni, volna-e kedvem csatlakozni. Mivel jó idő volt, természesen mentem. Szélcsendes 3-4 fok volt, elég volt egy póló, pulóver és a futódzseki biztos ami biztos. A futócipőm viszont otthon maradt, így az utcai cipőmben mentem, ami szerencsére az ezelőtti futócipőm volt, a puha futópályára pont megfelelt. Attilával együtt egy laza 45 percet futottunk, végigdumálva az egészet. Jól esett a futás is, de főleg a társaság. Hamar el is ment a 45 perc, számomra hihetetlen, hogy Attila a 115 kilójával ennyire lazán le tud futni 45 percet. Nekem egy 45 kilós zsákkal magamon lehet nem menne. Attila még lenyújtott, én meg maradtam még egy fél óra tempóra, de most 165-ös pulzuson, ami ugye a maratoni pulzusom is egyben. Meglepően jó 4:20-on belüli kilométerek jöttek össze, ez tavaly novemberben még bőven 4:35 körül volt. Örülök a látható fejlődésnek. Mára összesen 12,5 kilométer jutott. Jó újra itthon lenni! A szerdai futásom után a Polar órámra jött frissítés és most már lépésszámot is mér. Ennek még utána kell járnom mi az optimális, és hol állok jelenleg.
Szombat: az előrejelzett hidegfront eddig elmaradt. Reggel hideg, de napos idő fogadott, bár a szél picit fújt. Tesóm mondta, hogy ebéd előtt megy futni,én meg becsatlakoztam hozzá. Az elején amikor szélvédett helyen mentünk rendesen melegem volt, de ahogy kiértünk a városból és elkapott a szél azért éreztem hogy ez nem olyan mint az athéni tél. Le a kalappal aki hóban és szélben fut. Tesóm picit lassaban fut mint én, úgyhogy az ő tempójával mentünk, ami nekem egy nagyon laza 130 pulzus körüli beszélgetős regeneráló futást jelentett. 75 percet hoztunk össze, ami megint 12,5 km lett. Végre megtapasztaltam az igazi téli futást, bár még csak kezdő fokozatban.
Vasárnap: Megint egész jó idő, 2 fok, gyenge hószálingózás, szerencse szél nélkül. Nem szoktam vasárnap futni, de most valahogy volt hozzá kedvem, úgyhogy elindultam egy városnéző körre. Pont jól öltöztem be, se nem fáztam, se melegem nem volt. Egyedül a cipőm volt rossz, a havas részeken csúszkáltam rendesen. Szerencse a hó hamar abbamaradt, sőt még a nap is elő előbújt, így csak néhány helyen maradt meg a hó. Nem néztem se tempót se pulzust, úgy futottam, hogy az orromon tudjak lélegezni védve ezzel a torkomat. Elmentem a csónakázó tóig, ott futottam 2 kört, aztán belváros, Fő tér, majd a Joskar Ola lakótelep ahol felnőttem. Szeretem Szombathelyt, jó néha visszatérni ahol az ember gyerek volt. Az utolsó 3 kilométeren végig szembeszelet kaptam, az nem esett annyira jól. A végére kellemesen elfáradtam. Ma is 75 perc és 14 kilométer lett. Utána rántott husi!!!
Szép lett a Csótó télen is:
A héten hihetetlen, de 92 kilométert futottam, ami egyben új rekord. Szerencse Szombathelyen is tudtam háromszor is futni, ráadásul Attilával és a tesómal is téli körülmények között. A legjobb azonban a család és a barátok voltak. Tesóm kislánya nagyon aranyos, a barátokkal meg már rég jöttünk össze ennyien. Hétfő utazás vissza Athénba ahol Ageliki már nagyon vár.

 

Szólj hozzá

Szombathely Görögország Athén Futás Csónakázó tó Chalandri Futóedzés Rehlaci