2015. dec 27.

Edzésnapló - 2015- 52. hét -Kis Karácsony, nagy futások

írta: Rehlaci
Edzésnapló - 2015- 52. hét -Kis Karácsony, nagy futások

Elérkezett 2015 majdnem utolsó hete, hajtással a cégben, meg egy rövid  karácsonnyi szünettel. Az előző hét "lazázása" után egy teljes hetet terveztem 4 edzéssel:

Hétfő: Ma mindenképp meg akartam futni a 2 órát, mert a legutóbbi két hétben bizony elmaradtak és hát nincs ez így jól. A nap nem indult jól, a cégben délelőtt majd megpusztultam, de végre vége a kiszállításoknak idénre, már csak a leltárak vannak hátra. Sikerült két elég idegesítő problémát is végre orvosolni, úgyhogy fáradtan, de jókedvűen értem haza. Futni őszintén szólva nem volt kedvem, de azért nekiindultam. 11 fok volt és szélcsend ezért csak egy hosszúujjút meg rövidgatyát vettem fel. Vissza is kellett fordulnom a cipőmért :) A futás jól ment és megint 5:05-5:10-es kilométereket hoztam, 3 dolog viszont zavart: 

1) Megint puffadtam. Mostanában valamiért ez visszatérő probléma, pedig ma csirkét és rizst ettem ebédre, valamint vajaskenyeret uzsonnára. Lehet hogy az italommal van gond? Legközelebb csak vizet viszek.
2) Pisilés. Megint négyszer álltam meg pisilni, pedig összesen fél liter folyadékot vittem a két órára. Ez mostanában már szinte pavlovi reflex, hogy ahogy az ital közelébe érek pisilnem kell...
3) Megint meccs volt. Azt szeretem amikor már megy a meccs, mert jó hangulatot teremt, de amíg jönnek a szurkolók addig néha elég tömeg tud lenni amin nehéz átfutni. A robogóval vagy kocsival érkezőkről nem is beszélve. Azok nem néznek semmit csak mennek. Ma mondjuk pont egy hülye féllámpás rendőrkocsi jött majdnem nekem kétszer is. A stadion két oldalán lévő sütödéket meg lerombolnám. Annyira finom illatok jönnek, és minden körnél mondják hogy egyek valamit :)
15 kilométernél biztos ami biztos alapon megettem egy gélt is, ami se nem használt se nem ártott. 2 órát most szépen egyenletesen futottam és végre főleg a vége nagyon jól esett. Picit több mint 23 kilométer lett.
Kedd: na végre egy laza nap a cégben, bár rossz hír, hogy a leltárat 24-ére halasztották. Ennek nagyon nem örültem...A mai céges edzés jó volt, megint kevesen voltunk, szélcsendes 11 fokos időben. 15 perc bemelegítő futás után a szokásos futóiskola, bár most valahogy keményebbnek éreztem mint szoktam. Utána gimnasztikáztunk, amit rühelltem mert azért ehhez picit hideg volt. A végére maradtak a 300 méteres tempófutások 100 méteres sétával kiegészítve. A többieknek hatszor, nekem tízszer :) Szépen hoztam is mind a tízet 3:35 körüli tempóval minden probléma nélkül. A végére még maradtam egy tíz perces levezetésre, így összesen kijött a 10 kilométer. 
Péntek: ilyen is régen volt. Két nap kihagyás. Megint Kalamata, ahol annyira jó idő volt, hogy kora délután még egyet úsztunk is a tengerben. A víz mondjuk hideg volt, de jól esett. Este mentem egy egy órás tempófutásra. Hosszúujjút és rövidnadrágot vettem fel, de a bemelegítéskor már melegem volt, így a hosszúujjút leraktam.12 perc bemelegítőfutás, majd légzőgyakorlatok,aztán 4x100 méter tempó. Ezek valamiért rengeteget segítenek tempófutás előtt. Egy gyors pisi és nekiindultam. Hamar beálltam a 170-es pulzusra, és először sikerült úgy futnom, hogy összesen kétszer jelzett az óra. hogy túlléptem. Szép egyenletesen mentem 4:05-4:10-es tempóval, egészen a 45. percig probléma és fáradtság nélkül. Aztán elkezdett csikarni a hasam. Még futás előtt ittam egy magnéziumlöttyöt, és most jutott el oda, hogy elkezdte kavarni a gyomromat. Szerencse hamar elmúlt és gond nélkül lehoztam az 1 órát. A levezetés viszont problémásabb volt, egyértelműen a magnézium miatt megindult a belem, ahogy hazaértem egyből a wc-re siettem. Az edzés jól sikerült, 19,5 kilométert hoztam össze. Megdöntöttem a 10 kilométeres rekordomat is, most kerek 41 percnél járok. Megint azt éreztem, hogy simán bírnék többet ezen a tempón, de mivel estére programunk volt nem akartam továbbvinni. Majd legközelebb....
Kalamata "télen":
Szombat: ez egy érdekes futás volt :) A tegnapi tempó után ma nem vártam sokat, egy laza 75 perces 143-as pulzusost terveztem futni. Olyan 5:20-5:30 körüli kilométerekre számítottam. Amikor elindultam még rendesen fáradtak voltak a lábaim, de ahogy bemelegedtem egyre jobban éreztem a tempót is anélkül, hogy a pulzus szinte egyszer is 143 fölé ment vona. Érdekes...az egész 75 perces edzés jól esett és a 142-es átlagpulzusra 5:09-es tempó jött ki. Azt hiszem statisztikailag ez az egyik legjobb "laza" futásom volt. Egyedüli negatívum, hogy raktam ki magamnak vizet, hogy majd iszok minden körben, de a második körnél már nem találtam. Egyszerűen eltűnt. Valaki vagy megitta, vagy kidobta. Szerencse nem okozott különösebb gondot a hiánya. 14,5 kilométer jött össze mára.
A hétre ennyi, 4 edzéssel 65 kilométer jött össze, és a tempófutást most nagyon éreztem. Karácsonyi hangulatom abszolút nem volt, Kalamatában egész hétvégén 19 fok volt napsütéssel, elég sokat napoztunk, és úsztunk is a tengerben, ami kimondottan jót tesz a megfáradt izmoknak. Én rendesen le is barnultam, jó lesz majd januárban így Szombathelyre menni :) Kellemes Ünnepeket mindenkinek!
Szólj hozzá

Görögország Athén Futás Futóedzés Rehlaci Kalamata Edzésnapló