2015. nov 17.

Hogyan tovább? - 2015. szeptember 30.

írta: drAti78
Hogyan tovább? - 2015. szeptember 30.

Elég fontos mérföldkőnek érzem az első versenyt, úgyhogy ideje áttekinteni, hogy hogyan is állunk.

Foglaljuk össze mit tudunk: Az mindenképpen pozitívum, hogy az elmúlt évben leadtam 15 kilót /ez nagyon jó/. Természetes részévé vált az életemnek a mozgás. Rengeteget fejlődött a kondim. Már nem lepődik meg se én, se más, ha elmegyek futni, úszni vagy bármit edzeni. Kisebb nagyobb nehézségek ugyan vannak, de teljesen átalakítottam az étrendemet. Tulajdonképpen teljesen száműztem a krumplit, a tésztát, a rizst, pékárut - vagyis a glutént - a cukrot, a tejtermékeket. Nyilván még mindig 110 kiló vagyok, és igazából nem mozgok rendszeresen heti 3X, hanem hullámokban rám tör, aztán kimarad egy csomó idő. Irgalmatlan magasra megy a pulzusom, ha komolyabb terhelést kap a szervezetem /ez kiderült a versenyből/.

Tehát tartani kell az étrendet, rendszeresíteni a mozgást, és kicsit változtatni az edzéseken.

Azt hiszem most két hónapig kicsit hanyagolom a futást, és az egyéb kardiót. Kipróbálom mire jutok a TRX edzésekkel. Pénteken lesz az első, és úgy tervezem, hogy 2 hónapig heti 2-3 TRX edzést csinálok. Esetleg beiktatok egy fallabdát, vagy egy lassú futást. Igazából a futást csak azért, hogy ne felejtsem el teljesen a mozgást. Na jó meg azért is, mert tutira hiányozni fog egy idő után. /TE URAMJÉZUS EZT TÉNYLEG ÉN ÍRTAM LE!!! :) / Azt gondolom, hogy ez alatt a két hónap alatt megtudom, hogy fogyaszt e a HIIT training típusú TRX, illetve arra is kíváncsi vagyok, hogy hogyan hat mindez az aerob kapacitásomra. /Azt mondták nekem az okosok, hogy azt kell növelnem a súlycsökkentés mellett, és akkor nem fog annyira felmenni a pulzusom./

Aztán december elejétől újra vissza a futáshoz. És indul a felkészülés a 2016-ra. Eredetileg azt terveztem, hogy nekimegyek a Vasi Vasember triatlonversenynek /1500 m úszás, 40 km bicikli, 10 km futás/, de igazából a múltheti verseny elég egyértelműen jelezte, hogy még bőven van lemaradásom. Úgy látom, hogy abszolút korai lenne egy ilyen szintű verseny, még akkor is, ha 8 hónap múlva lesz. Ettől még nyilván lehet majd biciklizni a futás mellett. Az úszás kilőve, mert pont felújítják az uszodát, így novembertől júliusig nem használható.

Tehát akkor mi legyen? Azt gondolom, hogy egyfelől ki kéne tűzni egy 10 km-es új időt. Egyelőre nem tudom mennyi legyen. Olyan 60-65 perc körüli tűnik most reálisnak. Aztán kb. egy év múlva - ha sikerült leadni minimum 10 kilót - jöhet esetleg egy félmaraton. Azért most elég viccesnek gondolom, hogy tényleg komolyan az járt a fejemben pár hónapja, hogy már idén szeptemberben nekimegyek 21 km-nek...

Szólj hozzá