2017. okt 08.

Felkészülés Siófokra 5/12 hét

írta: drAti78
Felkészülés Siófokra 5/12 hét

10156551_1.jpg

A felkészülés 5. hete majdnem tökéletesen sikerült, de egyben rettenetes is volt. Tökéletes mert sikerült mind a 4 edzés. Azért csak majdnem, mert  a szerdai edzést sajnos csütörtökön voltam kénytelen megcsinálni. 

És rettenetes, mert végig combproblémákkal kis túlzással alvás nélkül toltam a héten az edzéseket.

Vasárnap: Szombat este elmentünk barátokkal vacsorázni, ezért már jó előre lebeszéltem András barátommal, hogy vasárnap reggel 9-kor együtt megyünk kocogni. Jó döntés volt, mert így fel se merült, hogy lemondjam. Reggel 9-kor halál pontosan megjelentem a Tónál és András tempójában lekocogtam 45 percet. Szép lassan. 136-os átlagpulzussal. Teljesen jó volt. Éreztem már akkor is egy picit a combomat, meg a tegnapi vacsorát is úgyhogy egyáltalán nem bántam lényegesen lassabb majdnem 9 perces átlagtempót. A terv szerinti 45 perc laza teljesítve. 5 km került a lábaimba.

Hétfő: A tegnapi futást még éreztem a lábamban, és amúgy is kicsit izgultam mert hosszú idő óta nem futottam ennyit. Ákos emelt az adagon és 75 perces futást írt elő. A terv az volt, hogy figyeljek a pulzusra, maradjon 155 alatt, de nem szentírás a dolog. Végül a tervezett reggel helyett csak fél 12-kor tudtam indulni a meló miatt. Ennek megfelelően kifejezetten melegben kellett futni. 20 fok fölött volt a hőmérséklet, de a napon sokkal többnek tűnt. Ráadásul elhatároztam, hogy a hosszúkat aszfalton fogom futni, ezzel is készülve a versenyre. )Heti egyszer csak nem árt a beton...) Az első 5 km elég nehezen ment. Nem élveztem a futást. Az első 5 km kicsivel 40 perc alatt sikerült, a maradék közel 4 és fél km is hasonló tempóban, de magasabb pulzussal sikerült. 5 km után kicsit elengedtem a pulzust, és bár a sebességem nem nőtt - igaz nem is csökkent - de mégis valahogy sokkal jobban éreztem magam. Úgy tűnik néha nagyon jól tud esni egy kis örömfutás. A végére a 75 perc alatt 9.41 km-t sikerült futni, Átlag 153, max. 167-es pulzussal. A sebességem egy perccel volt jobb, mint tegnap. Kicsivel 8 perc alatt zártam.

Az elmaradt szerdai edzés: Keddre Vilmos lebetegedett és tulajdonképpen itt vette kezdetét a rémálom. Keddről szerdára virradó éjjel 2-től 5-ig próbáltam altatni a kölyköt, de sehogy se sikerült. Aludtam vagy 3-4 órát vagy 5-6 megszakítással. Rendesen hulla voltam egész szerdán. Ráadásul este 7 körül végeztem csak a melóval, így a fürdetés altatás után alig vártam, hogy végre aludhassak. A szerda éjszaka, ha lehet még rosszabb volt, mint az előző. Negyed kettőtől (nem elírás 01:15-től) altattam szegény beteg fiamat, majd végre sikerült 2:45-kor ágyba tennem, és lefeküdnöm aludni. Vilmos 2:57-kor kelt. Sikerült 13 percet aludnia... A este hátralévő részét nem írom le. Igazából fogalmam sincs mi történt. Félálomban próbáltam altatni, hol elaludtam, hol nem. Maradjuk annyiban, hogy a csütörtöki napot nem csúcsformában kezdtem meg...

Csütörtök: Tekintettel az állapotomra, és a pénteki tempóedzésre eszem ágában sem volt túltolni a dolgot. Hála istennek András ráért, úgyhogy vele vágtam neki a 45 perc lazának. Semmi extra. Jót dumáltunk közben. A vége 5 km lett, kiemelkedően jó 129-es átlagpulzussal. Ugyanazt a tempót futottam, mint vasárnap, csak most 7-tel alacsonyabb volt az átlagpulzusom. Láthatóan az a baj, hogy ha melegebb van, akkor felmegy. Nem vagyok elég edzett, ezért reagálok a melegre így.

Péntek. Tempóedzés. Rendesen be vagyok szarva minden péntektől. És minden pénteken úgy megyek haza, hogy de jó volt. Fogalmam sincs miért vagyok ilyen beszari az Ákos edzéseitől, de ez van. Majd csak kinövöm egyszer. Most 2 km bemelegítés után 2x2 km tempó volt a penzum. Ákos annyit kért, hogy 200 méterenként nézzek csak rá az órára, és ha eléri a 175-t csak akkor lassítsak. Meg persze, ha úgy érzem valami nem kerek. Nagyon jólesett, hogy bízott bennem, és csak annyit mondott élvezzem a futást. Közben többször rámszólt, hogy mosolyogj!!! Ilyenkor mindig röhögtem egy jót.

Az első 2 km remekül sikerült. 12 perc alatt futottam. Ráadásul sikerült két 6 perc alatti km-t egymás mögé tenni. Eddig ez - szerintem - sose ment. Legalábbis edzésen nem. Olyan már volt, hogy 12 perc alatt futottam a 2 km-t, de általában egy gyors első után egy sokkal lassabb második km következett. Ehhez képest 5:55 után 5:59. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 2 km végét kicsit megnyomtam. El is szált a végére a pulzusom. Azért így is elégedett vagyok. Lesz ez még jobb is. 

A második 2 km-t elpasszoltam. Nem mertem kockáztatni a combommal. Abban maradtunk, hogy 2 km az egyenesben tempó a kanyarban lassú futás, vagy séta. Ákos azt mondta hogy szerinte ez sokkal megterhelőbb, és nem fogom bírni, de rám bízza. Ehhez képest remekül éreztem magam. A kanyarban séták alatt tudtam eleget pihenni, az egyeneseket meg egyszerűen imádtam. Mind a 10 repülő futást 25 és 30 másodperc közt sikerült lehozni. Ákos nagyon nagyon megdicsért. Azt mondta el sem akarta hinni amit lát. Apa büszke mellkasa voltam!!!

Szóval nagyon elégedett vagyok a héttel. Összesen több, mint 25 km-t futottam. Egy hét alatt!!! Visszanéztem. Ez több, mint néhány teljes hónap eredménye. A lábam is bírja. Egy kicsit a combom rendetlenkedik, de majd SMR hengerrel, meg masszázzsal kordában tartom. Az ízületeimnek - hála istennek - semmi baja. Tartani akarom a heti két kifejezetten lassú, zsírégető zónához közeli pulzusú futást. Plusz egy hosszú, és egy tempó bőven elég lesz. 

Amire meg kifejezetten büszke vagyok, hogy zéró alvással is elvonszoltam magam a pályára.

Ráadásul Csilla is elkezdett kocogni, úgyhogy vasárnap együtt megyünk majd. Igazából itt ül futóruhában, cipőben és várja, hogy végre induljunk, úgyhogy el be is fejezem. Megyek futni a feleségemmel!!! :)

 

Szólj hozzá

DrAti