2016. nov 14.

Inspiráció Athénból!

írta: drAti78
Inspiráció Athénból!

images.jpg

Mindenekelőtt itt is nagyon nagy gratula Lacinak az athéni Maratonon elért eredményéért! 

Iszonyatosan inspirálsz, és tényleg rettenetesen komoly motivációt jelent nekem amit Laci művel. Ráadásul valahogy úgy csinálja, hogy mindig akkor lök rajtam, amikor vagy nagy szükség van rá, vagy éppen magamban is kezdenek forrni bizonyos gondolatok, amikre rásegít az ő teljesítménye. Most az athéni versenybeszámolónál az érintett meg, hogy kiderült, azért a Laci is emberből van. Neki is van úgy, hogy iszonyat nehezen megy, ő is gondolkodik néha azon, hogy legszívesebben feladná, de megy tovább, és ez annyira emberi, és annyira rendben van, hogy remélem hosszú időre elég erőt ad nekem is a folytatáshoz. 

A múlt héten volt egy hosszabb beszélgetésem Gergővel a hogyan továbbról. Gergő kérte, hogy beszéljünk, mert úgy érezte, nem vagyok teljesen biztos benne, hogy megfelelően fejlődök. Mi tagadás ebben van/volt is igazsága. A beszélgetésnek több tanulsága is volt.

Kiderült, hogy Gergő szerint sok edzést mulasztottam. Ebben igaza is van. Többek közt emiatt tértünk át a heti négy edzésről a heti háromra. A heti hármat viszont tudom tartani. De Gergő azt is elmondta, hogy a heti 3 edzéssel csak nagyon-nagyon lassú fejlődésről, és leginkább egy egészségmegőrző, szinten tartó mozgásról beszélhetünk. Mondjuk ezt mondhatta volna fél évvel ezelőtt is de mindegy.

Rendbe tettük azt a véleményemet, hogy egy kicsit aluledzett vagyok. Gergő szerint a számok (és leginkább a pulzusszámok) nem hazudnak. A teljesítménydiagnosztikámból egyértelműen létszik, hogy igenis 130-as pulzus alatt kell edzenem. A laktát értékem 130-as pulzusnál éri el a 2.0 mmol/l értéket. Nekem fogalmam sincs hogy ez mit jelent, úgyhogy biztos így van. Kicsit reménykedtem, hogy sikerült elérnem, hogy az aerob szénhidrát anyagcsere határomon (136-os pulzus) edzhessek, de Gergő szerint az nem számít.

Azt javasolta, hogy a gyorsabb fejlődés érdekében a súlyzós edzések helyett inkább eliptikus tréneren edzek. /A súlyzós és az eliptikus egyszerre biztosan nem fér bele az időmbe./ Ezeket az edzéseket nem tesszük bele a "hivatalos" edzéstervbe. Az továbbra is heti három edzésből fog állni. Ha nincs több időm, ez van. De ha sikerül rá időt szakítani, akkor heti kétszer 45 perc eliptikus tréneres edzéssel kiegészítjük a futásokat. 

Azt is megbeszéltünk, hogy elmegyek egy újabb teljesítménydiagnosztikára. Fél éve voltam, és nagyon kíváncsi vagyok, hogy van e bármi javulás. Be is jelentkeztem, és legnagyobb örömömre kiderült, hogy már nemcsak Pesten, hanem Sopronban is van mérés. Ráadásul zuhanyzóval! :)

Szóval megyek szerdán teljesítménydiagnosztikára. Majd megírom az eredményeket.

Szólj hozzá

DrAti