2016. okt 13.

Ismét jelentkezem

írta: drAti78
Ismét jelentkezem

Eltűntem egy ideje.

Ennek rengeteg oka volt. Egyrészt nagyon berágtam a szombathelyi futóverseny közti dolgokon (sok gondolkodás után használtam ezt a kifejezést...), másrészt eléggé nem találtam meg a futó/fogyókúrás helyemet a világban. Mostanában nem sok időm maradt a Vilmos, család, munka stb. mellett.

Ennek úgy döntöttem, hogy véget vetek és változtatok a dolgaimon. Mindenekelőtt lezárom a múltban tapasztalt ostobaságokat és elengedem őket. Még ide sem vagyok hajlandó megírni, hogy mi okozta az elmúlt hetek némaságát. Már nem fontos. Nem segít, ha rágódom rajta.

Szóval akkor a jövő:

Kaja ügyben semmi változtatás nem kell. Tartani továbbra is a kaloriabázisban megjelölt mennyiségeket, és becsületesen beírni, hogy mikor mit ettem/ittam. Annak előbb-utóbb haszna lesz. Ma reggel 106.5 kilóval mérlegeltem, ami ugye több, mint 20 kiló mínusz a tophoz képest. Az meg jó, de korántsem elég. Nagyon szeretném az új évet 100 kiló alatt kezdeni, de egyáltalán nem vagyok benne biztos, hogy sikerülni fog. A fogyásom megint leállt, de nem igazán érdekel. Tudom, hogy jó az irány, és sikerülni fog. Ha nem januárban, akkor majd márciusban, vagy májusban. Ráérek, nem kerget senki.

Edzések: Na azon változtatnom kell egy kicsit. Talán nem is kicsit.

A speedfitnes marad, mert hiszek abban, hogy a súlyzós edzésre szükség van. És mivel arra nincs időm, hogy heti 2-3-szor konditerembe menjek, csak ez maradt. Amúgy is látom az előnyös változást az izmaimon, szóval nincs okom változtatni. 

A futó edzéseket viszont át kellett variálni. Egyszerűen nem volt időm a heti 4 edzésre Egyeztetve Gergővel ezentúl heti 3 futóedzésem lesz. Egyelőre 2x 60 perc, és egy hosszú 75 perces edzés szerepel a heti feladatlistán. Ez percre pontosan annyi, mint a heti 4 edzés esetén. Az alap marad. Lassú 130 alatti pulzusos alapozó futás. Rendben lesz, már kezdem teljesen megszokni.

Ami új és érdekes változás, hogy Gergő előírta, hogy jelöljek meg legalább 3 "nagy" versenyt. Olyan fontos versenyt, amelyre komolyan készülünk, és "A" kategóriásnak tekintjük. Ezen felül 6-8 "B" kategóriás, azaz kevésbé fontos, de olyan versenyt, amin indulni akarok. /egyelőre nem tudom pontosan mi lesz a különbség a felkészülésben, de majdcsak kiderül/

Egyelőre az "A" versenyek biztosak: Vivicitta, Keszthelyi kilométerek, és a Spar maraton. Mindhármon 10 km-es távon. Tehát az első fontos verseny 2017. április 8-án lesz. Addig még van kb. 5 és fél hónap. Ennyi idő mindenre elég. Akár a nulláról is elég lehet egy 10-km-es felkészülésre.

Amit kevésbé tartok elképzelhetőnek, vagy inkább kivitelezhetőnek, hogy ezeken a versenyeken is pulzuskontrollal kell majd futnom azaz nem a mindent bele alapon, hanem max 147-es pulzussal. Ezt egyelőre nehezen tudom elképzelni, de pont ezért beraktam a tervezett "B" versenyek közé november elejére egy "5 hónappal a Vivicitta előtti felmérő verseny" elnevezésű saját találmányt. Remélem a Gergő elfogadja a kitalált versenyt is versenyek... :)  

Fogalmam sincs mire lehetek képes 147-es pulzussal. Ezt akarom lemérni három hét múlva.

A legfontosabb változás azonban nem ez, hanem az, hogy ismét bevezetem, és Gergővel betartatom a Baralavics módszert! Bizony ám! 

Minden kimaradt edzés után 2.000,- Ft alndol a DK egyesület számláján. Csak remélni tudom, hogy nem az én adományaimból fog meggazdagodni a DK! :)

Egyszóval, mint már annyiszor úgy néz ki, hogy ebből a hullámvölgyből is sikerült kilábalnom. Eddig talán ez volt a legnagyobb. De a mondás szerint ami nem öl meg az erőssé tesz.

Annyiban lehet igaz a mondás, hogy egyre inkább úgy érzem, menni fog ez az élethosszig tartó futás.

Szólj hozzá

DrAti