2015. dec 31.

Viszlát 2015 helló 2016! - Évértékelés és célok 2016-ra

írta: Rehlaci
Viszlát 2015 helló 2016! - Évértékelés és célok 2016-ra

A mai futással vége is a 2015-ös évnek! Tegnap vettem észre, hogy eddig összesen 8985 kilométert futottam az Endomondo szerint, így nagyon bökte a csőrömet, hogy ma össze kellene hozni a 9000. kilométert. Szép zárása lenne az évnek. Reggel munkába menet hideg, szél és hószitálás fogadott ami egész délelőtt folytatódott. Le is mondtam a futásról, mert széldzseki hiányában nem volt kedvem a szélben agyonfagyni. Aztán hazaérve a postaládában egy csomag várt. Pont ma jött meg a széldzseki amit még két hete rendeltem. Tökéletes időzítés! 4 fok volt továbbra is erős széllel és hóval, így hosszúgatyát, a jó kis merino felsőmet és az új széldzsekit vettem fel, meg persze sapkát és kesztyűt is. 
A dzseki nagyon jól szuperált. Tényleg nem éreztem a szelet, de nem is izzadtam bele. Jó vétel volt. Kerek 75 perc alatt letudtam a 15 kilométert, 145-ös átlagpulzussal. Így év végére pont jól esett.
A dzseki: Saucony Speed Of Light Running Jacket
Mit hoztan össze 2015-ben?
Először is megint egy sérülésmentes évet sikerült magam mögött hagyni. Ez a legfontosabb. 2922 kilométert futottam összesen, amiben 3 maraton volt. A legbüszkébb az athéni 3:28-ra vagyok, főleg azért mert ez volt a legnehezebb. Fél órát javultam idén maratonban 2014-hez képest. Ezek az eredmények mind  megerősítettek a pulzuskontroll hatékonyságában. Sikerült végre az 5 kilométeremet 20 percen belülre hozni, illetve a 10 kilométert pedig kerek 41 percre javítani. Félmaratont idén komolyat nem futottam, de így is elégedett lehetek egy tempóedzésen elért 1:34-es legjobb eredményre. Elkezdtem a céges edzések keretében valamilyen szinten profi edző irányítása alatt futni, ami mindenképp nagyon hasznos volt. És majdnem elfelejtettem...elkezdtük Attilával együtt íni ezt a blogot is :)
Nézzük a célokat 2016-ra:
A legfőbb cél 2016-ra is, hogy ez is egy sérülésmentes év legyen, illetve hogy ne legyen kevesebb a futott kilométerem mint 2015-ben.

2016-ban is 3 maratont tervezek futni: április 10. Messini, október 9. Budapest, majd november 13. Athén. Tudom hogy megfogadtam a legutóbbi után hogy nem fogok 1 hónapon belül kettőt futni, de egyszerűen nem tudom kihagyni egyiket sem. A 2016-os célidő a 3 óra 15 perc, amit már a Messini maratonon szeretnék elérni. Ez 10 perc javulás az eddigi rekordomhoz képest, illetve 9 perc ha leszámítom a teljesen felesleges pisiszünetet. Nem kevés, de nem is lehetetlen.A budapesti versenyre picit félek jobb időt tervezni, mert a felkészülés még bőven belelóg az itteni kánikulába, ami miatt kérdéses hogy mennyi hosszút tudok futni. Ezek hiányát pedig eddig mindkét versenyen éreztem. Athén meg Athén, ott nem lehet gyorsan futni. Az emelkedő megeszi az embert. Azért mindkét versenyen a cél a tavalyinál jobbat futni.

Fogok menni félmaraton és 10 kilométeres versenyekre is, ezt majd még év közben attól függően hol mikor lesznek eldöntöm, nagy felkészülést úgysem igényelnek.
Versenyen kívül még kitűztem 2 elég nagyravágyó célt, amit majd edzéseken kell összehoznom: 40 perc alatti 10 kilométer és az 1:30-on belüli félmaraton. Mindkettő eléréséhez jó úton vagyok, de még szoknom kell a 4 perc körüli tempót főleg hosszabb távon.
Ezek lennének tehát a célok, az eszköz pedig továbbra is pulzuskontroll. Az egész évet alapozásnak tekintem, heti legalább 4 edzéssel és 55 kilométerrel. Nyáron esetleg picit kevesebb. Két maratoni felkészülési ciklusom lesz, február-március és augusztus vége-november, amikor hétről hétre növelni fogom a hosszú és a tempófutások időtartamát is. Folytatom a céges edzéseket is, ahol főleg intervallumokat futok, ami a tempónövelésben mindenképp segíteni fog.
Mindenkinek futásokban gazdag és sérülésmentes 2016-ot kívánok!
Szólj hozzá

Görögország Athén Saucony Futás Chalandri Futóedzés Rehlaci