2015. dec 13.

Edzésnapló - 2015- 50. hét

írta: Rehlaci
Edzésnapló - 2015- 50. hét

A hétre nagyjából a szokásos program volt betervezve az első 1 órás tempóedzéssel 170-es pulzuson. Az idő is picit kezd hűlni, amit kimondottan szeretek, bár a magyar télhez képest ez tényleg semmi...

Hétfő: a szokásos 2 óra laza volt a program. A cégben ma be volt zárva a konyha valami hülye program miatt így nem igazán tudtam rendesen enni. A nap végére meg is bosszulta magát, mert mire 5 körül elindultam futni eléggé fel voltam fujódva. Az első 7 kilométer ennek megfelelően elég nehezen ment, folyamatosan felpuffadtam majd kipukiztam körforgással telt, és nem is esett jól túl jól. Aztán 8 körül felébredtem és innen kezdtem volna élvezni, de itt meg rettenetesen megéheztem. Szerencse volt nálam gél amit meg is ettem és elkezdtem szárnyalni. 142-es pulzuson 5:05-ös tempó elég jól hangzik :-) Sajna azonban a gél ereje kb 40 perc alatt elmúlik, ezzel együtt én is kezdtem leereszteni. Még lett volna huszonvalahány perc amit lent hagytam a stadionban. Én meg hazagyalogoltam. Nem esett túl jól, szenvedni meg nem akartam. A vége 18 kilométer lett.

Kedd: ez sem az én napom volt...hazatekertem a cégből és itthon vettem észre, hogy nincs nálam kulcs. Mehettem vissza elkérni az asszonyét, aztán meg irány a céges edzés. A hőmérő bár 12 fokot mutatott, a szél miatt sokkal hidegebbnek éreztem az időt. Fel is húztam a szombaton beszerzett Saucony hosszúgatyát. Kényelmes és melegen tart, meg vagyok elégedve vele eddig. A stadionban kimondottan hideg volt, még kesztyűt is húztam. Valamiért ma sem éreztem magam a topon, úgyhogy nem is vittem túlzásba. Bemelegítés,gyakorlatok, 4x200m tempó majd 12x100m aminek fele volt tempó. Többre nem maradtam, nem volt kedvem a szélben agyonfagyni. 6,5 km lett a vége.

Szerda: nem éreztem magam futásra alkalmasnak, úgyhogy helyette pogácsát sütöttem, és tümmedtem egy nagyot

Csütörtök: szokásos céges edzés, de most lefutottam a stadionig, ami plusz 5 kilométert jelentett. Közvetlen edzés után Agelikivel el akartunk menni gyorsan kajakcipőt venni neki, ezért nem bicajjal jöttem. Az idő nem a legjobb volt, megint hideg és picit szemerkélő eső. A szokásos 20-30 emberből mindössze kb 10-en voltunk. A mai adag 25 perc laza futáa, majd 3 perc gyors és 2 perc lassú 3-szor egymás után. A szerdai punnyadás jót tett, jó erőben éreztem magam. A 3 perces gyorsak probléma nélkül jöttek 3:45 - 3:50-es tempóval. A kanyarokban rendesen féltem, hogy ki ne csússzak :-) Levezetésnek még futtatott kb 2,5 kilométert 100-150 méteres futásokra szabdalva. Az egész edzés 16 kilométer lett, de nagyon jól esett. A szél viszont továbbra is probléma, úgyhogy rendeltem is egy széldzsekit ami remélhetőleg kellően megvéd majd belerohadás nélkül

Péntek: 9 fok és szemerkélő eső. Pont futásra való idő :) Teljesen egyedül voltam az egész stadionban, szuper volt. Az eső gyengén szemerkélt úgyhogy különösebben nem zavart. 1 óra lazát futottam 143-as pulzuson. Egész jó 5:05-ös tempót hoztam, bár mivel megint nem ettem rendesen be kellett tolnom egy gélt és a végére így is szétestem. Tanulság: a kaja rengeteget számít. 12 kilométer lett a vége. Az edzés közepén megkért két csaj, hogy csináljak róluk fényképet. Volt egy fejük amikor elkezdtem elfutni a telefonjukal :) Persze aztán jófiúként természetesen visszajöttem és megcsináltam a képeket nekik. Hihetetlen, hogy vannak még tinik akik szelfibot nélkül járnak.

Szombat: Kalamata tengerparti sétány este 7 óra. Tökéletes idő egy egy órás tempófutásra. Kellemes 9 fok, üres járda. 15 perc bemelegítés után megindultam 170-es pulzuson. 4:05-4:10 körüli kilométerekkel egyenletesen hoztam 1 óra alatt 14,6 kilométert. Ez új rekord, valamint 10 kilométert is 41:11-re javítottam! Jól esett nagyon, bár 35 perc környékén volt egy kemény holtpont amikor majdnem abbahagytam. Utána viszont egyáltalán nem éreztem fáradtnak vagy kimerültnek magam. Lehet le tudnék már hozni akár egy félmaratont ezen a tempóm? Hmmmm. Majd januárban megpróbáljuk. 18,5 km lett a vége. A lakásban megint nincs melegvíz. Valami mindig elromlik. Ez szó szerint hidegzuhanyként ért.

Vasárnap már nem akartam futni, jó idő volt nagyon úgyhogy inkább napoztunk és lazítottunk a tengerparton :-) Combig bele is mentem a vízbe, jót tett nagyon a vérkeringésnek. Úszni nem volt kedvem, mert nem tudtam hogy ven-e melegvíz otthon, megfagyni meg nem akartam.

A héten picit lankadtabbnak éreztem magam, de így is simán össszejött 5 futásból 71 kilométer. A szombati tempó ráadásul kiemelkedően jól esett. Jó úton járok úgy érzem :-) 

endo_1.JPG

Szólj hozzá

Görögország Athén Futás Chalandri Futóedzés Rehlaci Edzésnapló