2018. jan 04.

2018 - na jó csak az eleje -

írta: drAti78
2018 - na jó csak az eleje -

Először is mindenkinek boldog új évet!

Szívesen értékelném a 2017-ben történteket, de igazából nincs mit mondanom. Összesen 370 km-t sikerült futnom, ami - különösen annak ismeretében, hogy ebből októberben csináltam meg 75-t - tulajdonképpen semmi. 

Ahogy az előre látszott a tavalyi év elment - főként - a nemalvás miatt. Sikerült nagyjából mindent visszahíznom, amit nagy nehezen leadtam. Sportszempontból tehát nem volt sikeres az év. Amúgy minden más szempontból viszont nagyszerű évet zártam, tehát elégedetlen nem vagyok. Másra kellett koncentrálnom ebben az évben. Apuka vagyok. Nagyon felpörgött az ügyvédi irodám stb. Tehát minden a legnagyobb rendben.

Jelenleg 115 kiló fölött vagyok, sőt egyszer egy hatalmas zabálás utáni reggelen sikerült 119,9 kilót mérlegelnem.

Tehát pont 20 kilót kell már csak fogyni és meg is van a 99,9 kiló! Jelenleg 117 alatt vagyok kicsivel.

A múltról tehát nagyjából ennyit.

Ami jó hír, és lehet fény az alagút végén, hogy egyre jobban alszik a gyermek. Pont ma másfél éves, és 13 hónap után ma először átaludta az egész éjszakát. Azért 13 hónap, mert az első 5-6 hónapban ez természetes volt. Elég fura volt így több, mint egy éve után arra kelni, hogy reggel van. Alig akartam hinni a szememnek, amikor ránéztem a telómra. Rendesen el is késtem a melóból, de valahogy egyáltalán nem bántam.

Nézzük a 2018-as célokat:

1, Lefogyni. (Jó lenne 100 kiló alá.)

2, Rendszeresen edzeni. (Imádom a kettlebell edzéseket, úgyhogy ezzel valószínűleg nem lesz baj.)

3, Többet futni, mint 2017-ben. (Ismerjük be, hogy ez azért nem lesz nehéz.)

Nézzük egy kicsit részletesen:

1, Fogyás: A fogyás dologban nem nagyon van mit mellébeszélni. Az elmúlt években tökéletesen megtanultam, hogy mire mit reagál a szervezetem. Teljesen felesleges lenne itt bármit is írni. Ha betartom a szabályokat (szénhidrátot csökkenteni, és ebéd után csak saláta) akkor fogyok, ha nem tartom be akkor hízok. Már csak akarni kell a dolgot. Most újra lendületben vagyok, és akarom.

2, Edzések: Az edzéseken a kettlebell-t teszem meg főszereplőnek. Amíg nem fogyok le addig úgyse tudnék normális eredményeket futásban elérni. Jelenleg nem motivál pl, hogy 65 perc alatt fussam a 10 km-t. Nem is tudnám, még csak megközelíteni sem.

A kettlebellben viszont találtam motivációt. December 30-án megcsináltam az 1000 swing kihívást. Ez annyit tesz, hogy képes voltam egy óra alatt (a hivatalos időm 49:25 lett) ezerszer fellendíteni a lábam közül vízszintes magasságig egy 10 kilós súlyt. Nem mondom, hogy nem fáradtam el benne, de sokkal jobban bírtam, mint azt eredetileg gondoltam. Igaz eredetileg azt gondoltam, hogy olyan 350-400 körül rohammentővel visznek el a legközelebbi temetőbe.

A jó eredményen felbátorodva az edzőmmel közösen úgy döntöttünk, hogy beleállunk a warrior kihívásba. A warrior chalenge egy a jelen erőállapotomhoz képest brutális kihívás. Mindösszesen 12 perc alatt kell teljesíteni 16 kilós súllyal a következőket:

- 2 török felállás

- 20 (2x10) clen and press

- 20 gugollás

- 100 (2x50) snatch

A gond az, hogy a neten látott próbálkozók kb 3-4 perc alatt jutnak el odáig, hogy már csak a 100 snatch van hátra. És majd megdöglenek, mire a hátralévő 8-9 percben megcsinálják. Nagyon nem tűnt viccesnek, amit láttam. Sőt! Iszonyatosan nehéznek tűnik a dolog. A gond az, hogy az a rohadt súly 16 kiló. Az meg ugye sok. Ráadásul, ha az ember egyszerű gyermeke nem rendesen csinálja a gyakorlatot, hanem egy kicsit kienged, akkor az a jelképes 16 kiló úgy nekibaszo...k az alkarjának, hogy arra a napra el is lehet felejteni a további mozgolódást.

Az edzőm szerint március végére el fogjuk érni azt a szintet, hogy érdemes lesz próbálkozni. Amúgy a szabályok szerint 3 havonta lehet megkísérelni a tesztet. Fogalmam sincs miért is ne lehetne akár kéthetente próbálkozni, de hát ha ez a szabály, akkor ez a szabály. /Hogy lehessen érteni miről is van szó a bejegyzés végére berakom az egyes gyakorlatokat./

3, Futás: A heti 3 kettlebell edzés mellett az elején maximum egy futás fog beleférni. Elvileg a vasárnap délelőtt lesz a futónapom. Kezdetben 45 perc alacsony pulzuson. aztán fokozatosan jó lenne növelni, mint a távot, mint a heti alkalmakat. De hogy őszinte legyek, ha heti 4 edzésből egy lesz futás, akkor azzal már elégedett leszek.

Szóval ezek a tervek 2018-ra, illetve leginkább 2018 áprilisáig. Akkor leszek tehát elégedett, ha 110 kiló alatt leszek, sikerül a warrior teszt, és legalább 100 km-t beleteszek a lábaimba.

Most így visszanézve ezek eléggé ambiciózus tervek. 

Tervezni mindig is jól tudtam - Fábryt idézve: Fejben basz...ban senki nem volt jobb nálam - de most arra is jó esélyt látok, hogy végig is fogom csinálni, amit elterveztem.

Ja és a gyakorlatok: 

Török felállás:

torok.jpg Clean and press:clean.jpg

Snatchsnatch.jpg

Mindenkinek nagyon boldog és (sport)sikerekben gazdag boldog új évet kívánok!

Szólj hozzá

DrAti