2017. nov 29.

Fekete péntek - Beálltam a birkanyájba

írta: Rehlaci
Fekete péntek - Beálltam a birkanyájba

Azt vedd meg amire szükséged van és addig nyujtózkodj amíg a takaród ér. Szeretem ezt a két egyszerű és régi népi bölcseletet, és próbálok eszerint élni. A felesleges anyagi javak felhalmozása helyett inkább élményekre szeretem költeni a pénzemet, legyen az utazás, kikapcsolódás, jó kaja egy minőségi étteremben, vagy egyszerűen csak segíteni valakinek aki rászorul. Nem egyszer szoktam kolduló időseknek 10-20 eurót odaadni, mert tudom hogy ott jobb helye van, mint mondjuk egy új pólónak a szekrényemben. Félreértés ne essék, szeretek öltözködni is, de úgy vagyok vele, hogy inkább legyen kevesebb cuccom amit tényleg szeretek és esetleg drágábbak is, minthogy tele legyek felesleges filléres cuccokkal. Tiszta pazarlás, amit megint csak teljesen elítélek. Ezért van 1 autónk, amit nem használunk 2 kilométernél rövidebb utakra, ezért nincs a hűtő és a spájz sem tele, hogy ne kelljen ételt kidobni, és ezért is költöztünk a cég mellé, hogy gyalog vagy biciklivel könnyen be tudjunk járni. Ezért nem vagyok hajlandó palackozott vizet inni, minden nap húst hússal enni, vagy kandallóval fűteni, ahogy azt sokan teszik itt Athénban a télen.

Mint látható tehát a fogyasztói társadalom éles ellentéte vagyok. Hidegen hagynak a reklámok, a kettőt fizet hármat kap akciók, az ész nélküli leértékelések. Gondoltam eddig...

Pénteken aztán "Black Friday" volt. A sokak által várva várt fekete péntek, amikor minden le lesz értékelve és lehet menni shopingolni a sok felesleges, de olcsó cuccot. Az őrület már a hét elején elkezdődött, mert már hétfőtől jöttek a jobbnál jobb ajánlatok e-mailben. A kedvencem a reptéri parkoló ajánlata volt. Hívtam is egyből Agelikit, hogy pénteken meló után úgy készüljön, hogy megyünk a reptérre. Angyalom örült, hogy meglepiutat szerveztem neki, kérdezgette is, hova viszem. Aztán mondtam neki, hogy sehova nem utazunk, csak a parkolóba megyünk, mert le van árazva. 4 euró egy egész napra, a hülyének is megéri. Nem szabad kihagyni. Jót röhögött a hülyeségemen. 

Csütörtök este aztán jött egy érdekes mail a helyi futóbolttól. 15%-os leárazás, de ha rákattintottam a levélben lévő termékekre a weboldalon már 50%-al voltak leárazva. Ez valami hiba lenne? A futócuccaimat divatból sosem cserélem, csak ha valami tényleg elhasználódik. A mai napig azokban a merinó pólókban és pulóverekben futok, amiket még 2014-ben New Yorkban vettem. Viszont a zokni, nadrág és természetesen a cipő az fogyóeszköz. Évente 2,5 pár cipő, 2 pár zokni és egy gatya elkopik. Bár márciusig el vagyok látva cipővel, de mondom megnézem mik vannak az ajánlatok közt. Annak idején az Adidias UltraBoost-tal nagyon szemeztem, de 180-eurót nem fogok kiadni semmiféle cipőért. A lélektani határom inkább olyan 100-110 eurónál van. Most viszont hála a fekete pénteknek, 90 euróért elvihető volt, bár nem értettem, hogy ez tényleg igaz, vagy csak valami hiba.  Próba szerencse, ment a kosárba. Találtam még egy La Sportiva feszülős nadrágot is amin végre 3 zseb is van, így az is a kosárban végezte. A rendelést befejeztem, fizettem és meg is jött a visszaigazoló mail. Megtörtént tehát életem első Black Friday-os vásárlása! Én is a fogyasztói társadalom része lettem. De jó! És ez még csak a kezdet volt!
Másnap lementem személyesen is a boltba kíváncsiságból. És tényleg minden le volt árazva! Volt is tömeg rendesen, bár amerikától szerencsére még elég messze voltunk, de azért vitték a cipőket mint a cukrot. Én is felpróbáltam egy Adidas Pure Boost-ot is, ami picit keményebb az Ultra Boostnál, de sokkal könnyebb. Tökéletes gyors versenycipő 10 kilométerre, sőt még talán félmaratonra is. És ez is 70 eur volt. Meg is vettem. Akartam még egy UltraBoost-ot is venni, de a boltban nem volt a méretemben. Nem baj, a webshopjukban még volt a méretemben, így onnan rendeltem meg.

Hétfőn aztán jött a mail, hogy az első rendelésem megjött. Le is mentem érte, és minden tökéletes volt. A cipő is, és a nadrág is nagyon tetszett, bár elcsesztem a méretet és az M-es amit rendeltem jó ugyan, de az S-es lenne az igazi méretem. A weboldalon ez a termék még mindig le volt árazva, így leadtam a harmadik rendelésemet is. 

Kedden jött a következő e-mail a második rendelésemről, amit el sem olvastam rendesen, csak a keddi edzés után beugrottam a boltba átvenni a csomagot, ami viszont nem volt ott. Kiderült, hogy  arról kapam értesítést, hogy késni fog, mert egyszerűen  túl sok megrendelésük volt. Égtem mint a Reichstag, hogy nem olvastam el rendesen a levelet. A webshopos srác mondta, hogy több mint 3000 rendelést kaptak, és még az első nappal sem végeztek. Azt is mondta, hogy lehet nem is lesz már meg a második cipőm, mert begazult az oldaluk és rosszul számította a készletet és többet adtak el mint ami ténylegesen készleten volt nekik. Pár nap törelmet kért, Elvileg reklamálhatnék, hogy kutya kötelességük lenne a cipőt leszállítani, de nem fogok. Ha lesz lesz, ha nem akkor majd veszek amikor megint szükségem lesz rá.

capture.PNG1.PNG

A fekete pénteken tehát (elvileg) 3 pár cipővel és két nadrággal lettem gazdagabb. Picit birkának éreztem magam, mert én is beálltam a nyájba, bár próbálom nyugtatni magam, hogy mégsem, mert ha nem is azonnal, de ezekre mindenképp szükségem lesz. Csak annyi történt, hogy január helyett már most megvannak a cipők. Őszintén szólva ezeket a cipőket itt eddig soha nem láttam ennyire leárazva, ezért is ugrottam rá egyből. Webshopból végül is kényelmes volt a fekete péntek is, nem volt tolakodás. 2018-elvileg tehát Adidasban fog telni, remélhetőleg több sikerrel mint a 2017-es próbálkozás. 

A futással még mindig picit pihenőpályán vagyok a maraton óta. Picit jól esik a lazítás. Múlt héten pl alig bírtam a 60 kilométert is összehozni, tempót meg egyáltalán nem is futottam azóta. Nem baj, néha ilyen hetek is kellenek. A tavaszi versenyekre úgyis csak december végétől kell kezdenem a felkészülést.
Szólj hozzá

Athén Futás Futóedzés Rehlaci Adidas ultra boost