2016. már 06.

6 hét a versenyig?

írta: drAti78
6 hét a versenyig?

6 hét múlva lesz a Vivicitta. És hogy miért kérdőjellel írtam a címben? Hát csak azért, mert jelenleg jeges borogatás van a lábamon, és minden lépés fáj.

Pedig a hét - bár nem indult jól - eredményes volt. Szerdáig annyi melóm volt, hogy esélye sem volt a futásnak. Csütörtökön aztán végre eljutottam a konditerembe. Igazi szauna volt! Valami idióta kitalálta, hogy jó alaposan be kell fűteni a termet. Na ez azt jelentette, hogy kb. 3 perc után patakokban ömlött rólam a víz. A pulzusom meg az egekbe emelkedett. Végül sikerült 6 km-t 7,30 perces tempóval lefutni. Ezt eddig még nem sikerült megcsinálnom egyszer sem. Nagyon büszke voltam magamra!

Pénteken újra a teremben kellett futnom. Annyira pocsék idő volt, hogy esélye sem volt a szabadban futásnak. 2 km 8 perc/km, 3 km 7 perc/km aztán 2 km 8 perc/km. Nagyon magasra felment a pulzusom a meleg miatt, de teljesen jól bírtam. 180-as puzussal és dudorászva futottam. Ezt egyszerűen nem is értem hogy tudom megcsinálni. Az is elég vicces colt, amikor a mellettem lévő gépen két csaj értetlenkedett, hogy hogyan lehet az egyik lánynak 179-es pulzusa, miközben lassan gyalogol. Kicsit hagytam őket gondolkodni, aztán szóltam, hogy szerintem az én övemet érzékeli a szomszéd gép. Hogy milyen fejet vágtak a csajok, hogy tök simán beszélgetek velük, miközben a pulzusom az egekben, és izzadok, mint egy ló. De egyszerűen bírtam. Ja és ami még fontos lehet, hogy végig az orromon vettem a levegőt. Na ennyit azokról a leegyszerűsítésekről, hogy ha nincs pulzusmérőd, akkor elég annyi, hogy amíg az orrodon tudsz levegőt venni, addig tutira nincs fenn a pulzusod. Aha. 180 felett is az orromon lélegeztem...

Szombat fallabda. Könnyen ment.

Vasárnap 2 km bemelegítés. 7 perc/km tempóban. Aztán a terv szerint 6X100 méter. Az első 3 simán ment, és új rekordot is futottam. Aztán a 4. százas harmincadik métere körül, úgy éreztem, mintha kést szúrnának a bal lábamba. Egyelőre úgy tűnik, hogy nem szakadt semmi, valószínűleg egy nagyon durva görcs volt. Majd holnap kiderül, hogy mi történt. Ha bevérzett a combom, akkor részleges szalagszakadás, ha nem akkor csak görcs. A jó hír az, hogy különösebb fájdalom nélkül fel tudtam menni az este a lépcsőn a másodikra. Holnap megyek hidegszaunába. Remélem segíteni fog. Az tuti, hogy 1-2 napot ki kell hagynom, de nincs kizárva, hogy heteket. Akkor viszont ugrott a Vivicitta. Semmi gond, mert lesz még verseny.

A tanulság nagyon nagyon egyszerű. Nem vagyok már 20 éves. Ha csütörtök, péntek futok, szombaton fallabdázok, akkor vasárnap ne sprinteljek. Továbbmegyek, egyáltalán ne sprinteljek. Lehet futni tempót, de soha, értsd SOHA ne akarjak maximális sebességgel sprintelni.

Remélem most megúsztam különösebb gond nélkül, de sokat tanultam a dologból. Amúgy a fogyókúra is megy tovább, és holnaptól újra iszom a gyógyteát, ami remélhetőleg rásegít a folyamatra.

Szólj hozzá

DrAti