2018. már 28.

Hivatalos rehabilitásció 5. rész - Az ideiglenes megoldás

írta: Rehlaci
Hivatalos rehabilitásció 5. rész - Az ideiglenes megoldás

5 rehabilitációs edzésen vagyok túl. Megelpő és mulatságos, hogy amennyire ódzkodtam eddig az edzőtermektől, ahhoz képest kimondottam élvezem ezeket a foglalkozásokat.  Főleg a hétfői napok profik, mert korán megyek és általában egyedül kezdek, viszont később befut pár röplabdás lány is, így kimondottan jó látványban van részem. Csütörtökön és szombaton viszont jóval többen vagyunk, így az edző figyelme is így több ember közt oszlik meg. Néha emiatt picit várnom kell, de a fene ott eszi, legalább több időt töltök ott, és így olcsóbb az egész, mert  a havi fix díjért több időt kapok. A gyakorlatok nem nagyon változtak, viszont szerencsére már hozzászoktam az összes mozgástípushoz, így az esti izomláz elmarad. Az alapedzéseket amik a bokámat hivatottak fokozatosan terhelni természetesen otthon minden nap megcsinálom. Edzésről edzésre egyre több és nehezebbek a lábat terhelő gyakorlatok. Eddig azt hittem, hogy erősek a lábaim, de hétfőn belefutottam az egylábas gugolós gyakorlatba. Meg tudtam őket csinálni, de majd besz@rtam. Tényleg rettenet nehéz volt.

A lábam helyzete érdekes. Romlani nem romlott ami jó hír. Javulni viszont nem tudom, hogy javult-e. Az edzéseken tökéletes, minden fájdalom nélkül végigcsinálom a programot. Szoktam biciklizni is, általában max egy órát amire azt mondták, hogy elvileg nem árthat, sőt ha lazán tekerek kimondottan jót tesz. Ez igaznak is látszik, mert tényleg közben soha nincs semmi fájdalmam, viszont utána főleg estére néha megfájdul a sarkam. Vannak olyan napok is, amikor nem csinálok semmit és mégis csak úgy elkezd fájni. Az az érdekes az egészben, hogy a sarkam és a környéke eddig teljesen rendben volr. A mélypont a hétvége volt, amikor tényleg szinte egy métert nem mozogtam, mégis egész vasárnap folyamatosan fájdalmam volt. Hétfőn viszont ahogy odaértem az edzésre azonnal elmúlt. Szotirisz azt mondta, ne aggódjak, ez is simán el fog múlni. És úgy néz ki tényleg igaza lett, mert azóta vissza sem jött a sarokfájás. Lehet az is közrejátszik, hogy visszatettem a puha sarokbetétet a cipőmbe és otthon a lakásban sem mezítlábazom, hanem kitisztítottam az UltraBoostot és azt használom puha papucsnak. 

A héten kétszer is tekertem lent a stadionban és a jó hír, hogy a bal lábam fájdalommentes maradt. Sőt a tegnapi biciklizés úgy érzem teljesen meggyógyította, mert azóta olyan, mintha sosem lett volna vele bajom.  Csoda! Sosem gondoltam, hogy egy kiadós biciklizés erre is képes. Történt ugyanis, hogy ahogy szépen tekertem a stadionig, egy jobbos kereszteződést valaki fellocsolt vízzel és én kanyarodtam volna, de a bicikli meg nem. Akkorát estem, mint utoljára szerintem serdülő BMX-esként. Szerencse nem volt autó, vagy gyalogos a környéken, így a mutatványt senki nem látta. Kiszakadt a kabátom, a gatyám, lerepült a cipőm és a szemüvegem, és összetört a hátsó lámpám is. A jobb lábamat gyönyörűen a bokától a seggemig horzsoltam végig, illetve a könyököm és a csuklóm is kapott rendesen. A kezdeti sokk után összevakartam magam és vagy 5 percet röhögtem a szitun. Egy járókelő ahogy meglátta a vérző lábam és kezem, adott vizet, így legalább kitisztítottam a sebeimet. Haza nem volt kedvem menni, mert annyira azért nem fájt semmim, így a tervezett 1 órát becsülettel letekertem. Csak amikor végeztem akkor kezdett jobban fájni az oldalam. Ahogy estem begyűrtem a könyököm ami megnyomta a bordáimat. Azóta minden kisebb mozgás fáj. Sokkal jobban mint a bal boka, így ha ott fáj is nem érzem, mert a borda és a sebek sokkal jobban fájnak. Ez az én szerencsém. Nem elég, hogy futni nem futhatok, most még erősíteni sem tudok, szerintem legalább egy hétig. Egyedül a biciklizés nem fáj, de attól meg félek. Ennél rosszabb azt hiszem nem jöhet. 

Holnap azért természetesen elmegyek az edzésre, amit fájdalom nélkül tudok csinálni azt csinálom, és Szotirisz azt is mondta, hogy elkezdünk szép lassan futni is, azt meg ugye már nagyon várom. Kíváncsi vagyok, de lehet hogy az esés miatt most még elmarad. Holnap kiderül...Ha más nem akkor marad a bicikli, mert a mozgásigényt valahogy le kell vezetnem. 

Szólj hozzá

Athén Futás Sérülés Rehabilitáció Futóedzés Rehlaci Edzésnapló