2017. már 07.

Edzésnapló 2017-8-9. hét - Közel a rajt

írta: Rehlaci
Edzésnapló 2017-8-9. hét - Közel a rajt

Vasárnap Messini maraton! Várom mint kisgyerek a Karácsonyt, de egyben tartok is tőle. Sajnos az utóbbi két hét edzései nem úgy jöttek ki ahogy szerettem volna. A 100 kilométeres tökéletes hét utáni hét katasztrófális lett. Igaz összejött 65 kilométer, ami nem rossz, de gyakorlatilag az összes edzés kínszenvedés volt. A hét elején ráadásul az idő is megint elég rossz volt, de a legrosszabb a hétvégi tempó volt. Jó régen nem voltunk Kalamatában, és mivel hosszú hétvége is volt, így a hétvégét ott töltöttük. Rákészülve a versenyre a tempót vasárnap reggelre terveztem. Pénteken már csak laza 10 kilométert futottam, szombaton meg semmit, hogy teljesen friss legyek vasárnapra. Felkeltem fél nyolckor, és rövid reggeli után már lent is voltam a parti sétányon melegíteni. Már az első kilométerek is rendesen fárasztottak, de ezt még úgy gondoltam, hogy a reggel miatt van. A 4x100 méteres tempóktól aztán szinte meghaltam. Na itt kellett volna hazamennem és tovább aludnom, de azért elindultam a tempóra. A sebesség 4:15 körül, de a pulzus 165 felett. Katasztrófa. Kb 10 perc után ráadásul a lábaim is kezdtek beállni, így 3 és fél kilométer után inkább hazamentem. Valószínűleg nem pihentem ki rendesen magam, mert éjjel a melletünk lévő parkolóban valami nagy autós banzáj volt és eléggé hangosak voltak ahhoz, hogy el tudjunk aludni. Jó nagy pofon volt így két héttel a verseny előt, bár inkább az alváshiány miatt lehetett. Nem baj, akkor majd futok egy jót másnap reggel gondoltam. Fel is keltem megint és elindultam. Jobban esett mint előző nap, de így sem voltam elégedett. Valahogy nem volt az igazi, a lábaim még nem voltak elég frissek. Az első két kilométer pedig nem volt rossz, 4:10 körüli tempó és 165-ös pulzus. Pont ahogy kezdenem kellene majd a maratont. Erre picit fel is vidultam, hogy aztán amikor visszafordulok le is fagyhasson a számról a mosoly. A kedvenc barátommal találkoztam: a szembeszéllel. Ráadásul a jó erős fajtályával. Nem is csoda, hogy a visszafelé kilométerek már 4:20 felettiek letek. Ettől a rohadt széltől olyan szinten elment a futástól a kedvem, hogy megint csak inkább hazamentem. A heti 1 órás tempóból tehát lett 2x15 perc. A reggeli futások sosem voltak az erősségeim, így most azt találtam ki, hogy a további edzéseket már próbálom inkább reggel futni. 

Az első reggeli próbálkozás kedden jött el. Hatkor keltem és egy 50 perces alapozó volt a program. Mielőtt elindultam egy kis szelet mézeskenyeret azért megettem, mégse éhgyomorra fussak. Nagyon nem vagyok egy reggeli futó, de egész jól esett. A tempó is baráti 5 perc körüli volt, teljesen alapozópulzuson. Meglepődtem, hogy ilyen korán már rendesen voltak futók a stadionban, sőt volt olyan is akivel rendesen este is szoktam találkozni. Az első reggeli 10 km tehát teljesen jól esett. Egész nap friss voltam és este még a céges edzésre is elmentem és itt is futottam 11 kilométert, benne 2 kemény 400-as tempóval is. Végre megint jól esett mindkét edzés.

Szerdán megint reggel mentem, és dombos tempót futottam. 4 km bemelegítés után 10-szer fel az emelkedőn. Mindegyik tempó meglehetősen jól ment, 52-54 másodpercekkel hoztam az összeset. Kimondottan élveztem a felkelő nap látványát és a picit csípős hideget. 52 perc és 11 kilométer jutott aznapra.

Csütörtökön estig programom volt a raktárban, így csak 11-re mentem be melózni. Reggel tehát fél nyolckor lementem egy 60 perces edzésre. 50 perc alapozó, majd 10x100 méter levezetést csináltam. Eléggé meleg volt, pedig csak rövidnadrágban és pólóban voltam. Remélem Messiniben azért hűvösebb lesz, mert így kora reggel ez a hirtelen meleg rendesen megizzasztott, pedig csak 11 kilométert futottam. 

Péntekre hagytam az utolsó tempót. Eredetileg reggel akartam ezt is futni, de nem volt kedvem 6-kor kelni, így maradt a délután. Nem vittem túlzásba, 15 perc bemelegítés, majd 30 perc tempó. A hétvégi pofon miatt rendesen tartottam tőle, de szerencsére ma nem volt gond. Fél óra, 165-ös pulzus alatt 4:10-es tempóval simán lement. Még meg sem izzadtam szinte. Reméleme marad ez a forma a versenyre is, bár kezdetnek nem lenne rossz picit erősebb tempó, hogy a végére legyen vésztartalék. Meglátjuk. Aznapra 5 perc és 10 kilométer jutott. 

Vasárnap még reggel lementem Agelikivel futni egyet az ő tempójával. MEgint csak meleg és tűző nap fogadott minket, angyalom rendesen kipirult az edzés végére, de le a kalappal simán végigcsinált 6 kilométert. Ügyes.

Ez a hét szerencsére már jól telt, 7 kisebb edzéssel 67 kilométert futottam. A hétre most marad a pihenés, illetve pár rövidebb reggeli edzés, aztán vasárnap irány Messini. A 10. maratonom lesz, remélem végre összejön a három órán belüli eredmény. Drukkoljatok!

messini.JPG

Sajnos van egy rossz hír is, a jó kis Polar M400-as órám megadta magát. Nem tölt, nem szinkronizál, úgy néz ki az USB csatlakozója elhalt. Típushiba. Végül is nem reklamálok, mert két évig hű társam volt, és én tényleg minden nap használtam. Kénytelen voltam tehát új órát venni. Maradtam a Polarnal, és a viszonylag új M600-assal leptem meg magam. Nagyon nem szeretek verseny előtt cserélni, de szerencsére az eddigi tapasztalatok meglehetően jók. Majd írok részletesebb összehasonlítást is később. 
Szólj hozzá

Görögország Athén Futás Futóedzés Rehlaci Edzésnapló