2017. feb 19.

Edzésnapló 2017-7. hét - Sínen vagyok

írta: Rehlaci
Edzésnapló 2017-7. hét - Sínen vagyok

3 hét van még a Messini maratonig és azt kell hogy mondjam, nagyon jó formában érzem magam.  A héten 6 nap futottam, és megint összejött 100 kilométer. Az edzések jól estek, és majdnem mindegyik pont úgy jött ki, ahogy terveztem. Lássuk a részleteket:

Hétfő: Ahogy az előző héten írtam, több két óra feletti hosszú nem lesz. így a hétfőit leredukáltam 4 körre és levezetésnek 10x00 méter tempóra. Ez összesen 21 kilométer és 1 óra 45 perc lett. Jól is esett és nem is döglöttem ki tőle.

Kedd: Céges edzés, és rettenet hideg. Érdekes, hogy mikor elindultam, az erkélyen a hőmérő 12 fokot mutatott, így csak rövidujjút és a széldzsekit vettem fel. Mire leértem a stadionba az ottani hőmérőn már csak 4 fok volt, és a szél is fújt. Kesztyűm nem volt, és majd lefagytak a kezeim. Nem is maradtam végig, de így is 14 kilométer összejött. A rossz hír, hogy elkezdett vacakolni az órám. Ezt az edzést pl el sem mentette rendesen, és a géphez is elég nehezen csatlakozik már. Nem örülnék ha most menne tönkre, eddig olyan megbízható társ volt.

Szerda: Emelkedős tempóedzés. 8 kilométer bemelegítésnek, aztán 10-szer fel a dombra. Had szóljon! Fura, de fáradság helyettt egyre jobban estek a tempók. Az utolsókat már 50 másodperc alatt. teljesítettem és a végére teljesen fel voltam pörögve. Csak így tovább! 14 kilométer mára.

Csütörtök: Végre kezd elmúlni a fagy. Mára szél nélküli baráti 10 fokban futottunk. Jaj de jól esett! Ma is sok futósuli volt, és a végére 10x300 méter tempó. Majdnem mint előző nap, de most sík talajon és csak az ötödiket és a nyolcasikat kellett keményen futni, a többit csak közepesen. Hazudnék ha azt mondanám, hogy nem fáradtam el. Ezt elárulja a végtelen örömem amikor láttam, hogy a hátsó kapu nyitva volt és ezzel spóroltam másfél kilométert a hazafutásból. A 15 és fél kilométer pont elég volt.

Péntek: Közvetlen meló után indultam el két körre. Kedvem volt rövidnadrágban és napsütésben futni. Ez picit meg is látszott a pulzusomon, mert egy hangyányival magasabb volt a szokottnál. A közepére egy picit bele is szédültem, és sajnos nem hoztam magammal fügét, ami ilyenkor helyrerak, így maradt a víz. Szerencse mára ez is elég volt. A két kör után még levezetésnek megcsináltam a 10x100 métert és hazasétáltam 12 kilométerrel a lábamban.

Szombat: Mára is 6 kör tempót tervrztem, hasonlóan a múlt hetihez, max 165-ös pulzuson. Ez kb 85-90 perc. A kajára megint nagyon odafigyeltem előtte és most teljesen jó gyomorral indultam el, bár picit talán ehettem volna többet is. Végre szél sem volt és baráti 8 fok volt, tehát rövidnadrágos idő.  A szokásos bemelegítés után pisiszünet, aztán hajrá. Valamiért ma a pulzusmérőm bolondult meg. Már a bemelegítésnél is 180 feletti pulzust mutatottt és most is az elején teljesen hülyeséget mért, így próbáltam a tempót belőni. Szerencsére 1 km után mindkettő helyreállt. A tempó 4:05 körül, a pulzus viszont csak 160-162 körül. Nem baj, ennél gyorsabban nem akatram menni, nehogy behaljak fél óra után. Az első kör sima volt, de picit túlfutottam.Legalább is éreztem, hogy picit beállt tőle a bokám. A második körre picit lassítottam. A harmadik kör megint gyorsra sikeredett, és a végén már a gélt is meg kellett ennem. Megint azt tapasztalom, hogy a szívem, a tüdőm meg az izmaim simán bírják, de a gyomrom egyértelműen a leggyengébb láncszem. Ma is liftezett meg bugyogottt.  A negyedik kör még simán ment, de az ötödik közepén már picit megéheztem és gyengültem. Miért nem ettem még egy gélt az örök rejtély marad. A hatodik körnek is nekiindultam, de a közepére elfogytam. Kellettt volna az a plusz gél előzőleg, most meg már nem volt kedvem megenni, így 76 perc tempózás után abbahagytam.  Ez így is majdnem 19 km lett és megint 4:05-ös  tempóval. Szuper még így is, főleg hogy mikor nekiindultam már 78 kilométer volt a lábaimban. Estére jöhetett a megérdemelt hatalmas hamburger meg a sör.

A hét tehát majdnem tökéletes lett, és ezennel ez volt az utolsó kemény hét. Próbálok még minden nap futni, de már rövidebbeket. Van még két tempóm, egy 1 órás és egy fél órás a verseny előtti hétvégére. Ezeket már szombaton reggel fogom futni, hogy szokjam azt is. Még három hét a versenyig, amit már nagyon várok.  Remélem a jó formám meg tudom tartani, és akkor meglesz a 3 óra.
Szólj hozzá

Athén Futás Futóedzés Rehlaci Edzésnapló