2015. dec 06.

Psychiko 10 km verseny - a tömegvonzás avagy a tömeg tényleg vonzza a hülyéket?

írta: Rehlaci
Psychiko 10 km verseny - a tömegvonzás avagy a tömeg tényleg vonzza a hülyéket?

A pénteki jól sikerült próbafutás után még vaciláltam, hogy egyedül menjek egy jót, vagy Agelikivel együtt az ő tempójában. Szombaton valamiért egész nap kába voltam úgyhogy estére már egyre jobban azon voltam hogy hagyom a tempót a fenébe. Éjjel szarul aludtam úgyhogy reggelre eldőlt, Agelikivel együtt futok, aminek nagyon örült. A verseny tőlünk kb 3 kilométerre volt egy kertvárosi kerületben tele követségekkel és elég elit villákkal és reggel 9:30-kor kezdődött. Mikor elindultunk még csak 9 fok volt, de napos időnek ígérkezett, úgyhogy nem öltöztünk túl. Picit késve indultunk, és 9:15-kor parkoltuk le a kocsit kb 500 méterre a starttól, úgyhogy bemelegítésként elkocogtunk a startig, ahol meglepetésemre nem volt tömeg. Kiderült ugyanis, hogy a verseny 10:30-kor kezdődik annak ellenére, hogy mi mindenhol 9:30-at olvastunk. Na mindegy 1. "jópont"...picit már itt elment a kedvünk az egésztől ráadásul nap nélkül majd megfagytunk, úgyhogy irány vissza a kocsihoz.
10:30 előtt visszabaktattunk a starthoz, ahol még bőven a gyerekek versenye zajlott, tehát még legalább 20 perc amíg a 10 kilométeres verseny kezdődik... 2. "jópont" .Gyűlölöm ha késéssel indulunk. A tömeg elég nagy volt, főleg ahhoz képest, hogy az utcák bizony elég szűkek. A többség azonban 5 kilométeren indult, mindom csak nem indítanak együtt mindenkit. Gondoltam én logikusan, mire bemondták hogy lehet sorakozni az 5 és 10 kilométereseknek együtt. Mivaaaannnn? 3."jópont"
10:55-kor elstartoltunk!
Miért utállom a tömeget? Mert a tömegben az emberek megszűnnek gondolkodni. Vagy a tömeg tényleg vonzza a hülyéket? Az első 3 kilométer kerülgetésből és sétából állt, pedig a mezőny közepéről indultunk és Ageliki 6:10-es tempója nem nevezhető túl gyorsnak. Miért állnak olyanok előre akik tényeg csigatempóval haladnak? Miért áll a babakocsival futó anyuka a tömeg elejére egymaga elfoglalva a fél utcát? Miért indul előről aki 2 kilométer után sétára vált? Miért ugrik szinte rám valaki oldalról anélkül hogy körülnézne? Ilyen szar első 3 kilométerrel még sehol nem találkoztam...Sok örömünk nem volt benne, Agelikit mondjuk jobban idegesítette mint engem mert én nem a saját tempómat mentem.
Angyalomon láttam hogy nem megy neki úgy mint legutóbb. Már az elejétől vörösödött a feje vagy az idegességtőlövagy a melegtől. Még szerencse hogy leparancsoltam róla a vastagabb melegítőt indulás előtt. A széldzsekit levette és könnyen maga köré tudta tekerni. A pulzusát akár hányszor kérdeztem nem mondta meg. Az enyém 130-135 körül mozgott, a tempó olyan 6-6:10 körüli volt, gondoltam nem lehet neki sem nagyon magas, de valamiért igen küzdöttünk. Ő a fáradtsággal, én meg azzal hogy hol tudok pisilni. Szerencsére hamarosan találtam egy parkot ahol kiálltam, majd egy gyors sprinttel utol is értem. Végre az első kör végéhez értünk, itt az 5 kilométereseknek vége, mi meg megyünk még egy kört.
A célban természetesen káosz. Az 5 kilométeresek gyakorlatilag az egész utat elfoglalták, tényleg úgy kellett átverekednünk magunkat rajtuk. Kaptam is egy szép gyomrost valakitől. Utána viszont meglehetően szellős lett a mezőny. Miért nem lehetett minket előbb indítani? Én innentől kezdtem el élvezni az egészet, de 6 kilométer környékén asszonyka elkezdett trappolni. Nem szóltam neki, de tudtam hogy kész van. Párszáz méterrel később bele is sétált, de folytatta. Aztán az emelkedőn kért egy gélt, mert teljesen elkészült. Szerencsére az helyrerakta, de a feje nagyon vörös maradt. Az utolsó kilométereken azért még hecceltem, hogy pl látod azt a kövérkét? Csak megelőzzük nem? Megelőztük. Nini látod azt a másik csajszit? Ne már hogy megver! Megelőztük,de a célegyenesben visszaelőzött minket.
Végül is kéz a kézben beértünk, 58:36-os eredménnyel, de a táv csak 9 és fél kilométer volt. Nagyon el volt keseredve, hogy rosszabb volt mint ezelőtt, de vígasztaltam hogy most is jó volt, ráadásul majd két hétig nem is edzett, magától meg nem javul az ember.
Magam részéről eldöntöttem hogy ahol ekkora tömeg van ott biztosan nem fogok tempót futni rövid távon. Egyszerűen utállok tolakodni, ha meg a közepéről indulok az legalább plusz 1-2 perc. Kivétel max a félmaraton, ahol legalább a távolság picit kiszűri a gondolkodni és viselkedni nem tudó futókat.
Verseny után kiélvezve a napsütést még kiültünk egy szendvicsre és kávéra aztán irány haza. Átnézve a futását megint csak megrökönyödve láttam a 180-0as átlag, illetve a 193-as max pulzusát. Már értem miért volt vörös... Idén többet már biztosan nem versenyzünk, tehát ezzel viszlát 2015 versenyszezon.

Endomondo link:

https://www.endomondo.com/users/2936869/workouts/640985801

Szólj hozzá

10 km Görögország Athén Futás Futóverseny Futóedzés Rehlaci